Trasig choke?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
SteekarNE
Elmoped

Trasig choke?

Inlägg av SteekarNE »

Halloj TSR!
Jag har ett väldigt spännande problem. Jag bytte nydligen till 70cc (Metrakit handmade) går underbart! Håller fortfarande på att köra in cylindern. Kör med 17.5 mm förgasare och har bestyckat den hyffsat så att den inte blöddrar. Har bara pillat på huvudmunstycket dock samt ställt in luftskruven (Ca 4 varv ut, Antar att fixa detta kan jag göra genom att byta till ett mindre lågfartsmunstycke).
Den går rent och fint på fullgas (Har inte provat allt för mycket eftersom att jag fortfarande kör in) Den går också rent på typ halvgas. Egentligen går den rent på alla register. Dock så är det en konstig sak med det hela. Tändstiftet är på gränsen till svart vilket borde antyda på för stort munstycke/för låg nål, men den får ändå bättre vrid om jag slår på choken! Den går bättre på alla register med choken på utan problem, dock är tomgången jävligt hög! Utan choke har jag typ ingen tomgång alls förutom när den är kall då är tomgången typ 4k varv.

Kör just nu med 88 i munstyckesstorlek och om jag går upp på 90-92 så hackar moppen (för mycket bensin) och stiftet blir svart och blött.

Varför går moppen ännu bättre med choken på även fast munstycket är för stort?
Det är en CPI SM 06 med setupen:
* Metrakit handmade 70cc
* 17.5 mm förgasare
* Technicgas ENOX
* Manuell choke
* Original luftlåda
* Original reeds och membran.

Detta har jag fixat och bytt:
* CDI box är helt ny original.
* Ny förgasare (den är ren, det kan jag garantera)
* Sotat ur rör

Den går helt rent, absolut! Men går en aning bättre med choken i, jag vill ha den lilla extra kraften xD Därför frågar jag om den kan vara trasig.
Jag ber om ursäkt om det blev mycket info på en gång... :P
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
SteekarNE
Elmoped

Inlägg av SteekarNE »

Problemet fixat. Felbestyckad förgasare xD
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
Skriv svar