Hej. vet någon om hur man montera en oljekylare på en Kymco Agility 4-takt. Eller andra tips. den går 1-2 mil sen äe oljetempen uppe i 100det-120 grader den visar inga tecken på varmnyp och den kalllnar till 80grader på 10minuter. Men det kan ju inte vara normalt. Tacksam för hjälp,Lennart
Har ingen aning om hur den motorn ser ut så kan inte ge några simpla tips om oljekylning. Däremot hade jag börjat med att se över andra grejer som påverkar temperaturen, t.ex att se över det vanliga kylsystemet för cylindern (antar att det är luftkylt med fläkt, så det handlar mest om att kolla så allt är friskt där, inga glipor luft pyser ut genom istället för att gå förbi cylindern där den gör nytta o.s.v.). Och så naturligtvis att se över förgasarinställningarna, går motorn för magert ökar temperaturen.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Hej.Jag har nya kåpor och fläkt och allt är tätt. förgasaren är bytt till 19mm med 16mm trottel och ett insug 24mm den går inte snålt, har nu 36i lågfart och nålen i mitten ,har provat med att höja nålen ett jack men då sota stiftet högfart har jag provat mig fram till och 92 verkar funka. Nej jag tror felet ligger i utformningen av cylinder jämförde med en 49cc och 125cc och båda har lika mycket gods kvar i väggarna medan denna uppborrade 49cc till 89cc=52mm inte har några väggar kvar. Men det måste väl vara någon som testat 89cc mer än jag? hur funka det för er?
Hej. Nej Det kan jag inte veta, men man måste ju lita på något. Men nu när du nämner det så kanske jag ska kolla det, köpte den ju på biltema och givaraen på twostroke. Får väl testa med frugans stektermometer.