Hej det har uppståt ett fel på min Derbi drd racing det är att det har typ börjat ticka från motorn både när man kickar med tändningen av och när man har igång den.
Kan inte förstå vad som det kan vara så all hjälp uppskattas
okej, sry för att jag ställer så mycket frågor nu, men har ljudet kommit plötsligt eller succesivt? Det skulle kunna vara så vevaxeln glappar mot svänghjulet. såhär kan det låta då
srkjell skrev:okej, sry för att jag ställer så mycket frågor nu, men har ljudet kommit plötsligt eller succesivt? Det skulle kunna vara så vevaxeln glappar mot svänghjulet. såhär kan det låta då
okej, kommer ljudet tillbaks, kolla om det slutar när du frikopplar. Gör det så gå igenom kopplingen och se så att står rätt till där. Men det är inget kritiskt för motorn då i alla fall. Dessutom tickar de flesta motorer på tomgång, vet inte vad det beror på men är inget kritiskt.
Oj, såg inte vad du hade skrivit. Är ljudet kvar även när motorn är av men är varm är det nog samma ljud som jag hört när jag kört cross, vet fasen inte vad ljudet kommer ifrån men helt ofarligt bör det vara. Kan det handla om små spänningar i gjutjärnet och andra delar då temperaturen får dem att expandera/krympa???
srkjell skrev:okej, kommer ljudet tillbaks, kolla om det slutar när du frikopplar. Gör det så gå igenom kopplingen och se så att står rätt till där. Men det är inget kritiskt för motorn då i alla fall. Dessutom tickar de flesta motorer på tomgång, vet inte vad det beror på men är inget kritiskt.
aa vet att dem tickar men detta var något annat. får ta och gå igenom kopplingen då men tack iallafall
srkjell skrev:Oj, såg inte vad du hade skrivit. Är ljudet kvar även när motorn är av men är varm är det nog samma ljud som jag hört när jag kört cross, vet fasen inte vad ljudet kommer ifrån men helt ofarligt bör det vara. Kan det handla om små spänningar i gjutjärnet och andra delar då temperaturen får dem att expandera/krympa???
aa kanske kan var det men bara kom när jag körde så kan säkert vara så