Derbi DRD Racing Konstigt Tickande från motorn

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Emret14
Elmoped

Derbi DRD Racing Konstigt Tickande från motorn

Inlägg av Emret14 »

Hej det har uppståt ett fel på min Derbi drd racing det är att det har typ börjat ticka från motorn både när man kickar med tändningen av och när man har igång den.
Kan inte förstå vad som det kan vara så all hjälp uppskattas :)
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

Kan du förklara ljudet lite bättre? När du säger ticka, låter det som att något är löst eller är det ett regelbundet tick?
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

srkjell skrev:Kan du förklara ljudet lite bättre? När du säger ticka, låter det som att något är löst eller är det ett regelbundet tick?
Aa det låter typ som något är löst någon stans i motorn typ meme är typ lite både och för tickar så hela tiden
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

Hur gammal är moppen?
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

srkjell skrev:Hur gammal är moppen?
08
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

okej, sry för att jag ställer så mycket frågor nu, men har ljudet kommit plötsligt eller succesivt? Det skulle kunna vara så vevaxeln glappar mot svänghjulet. såhär kan det låta då

https://www.youtube.com/watch?v=nGb8QwKtJa8

Rätt ljud?
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

srkjell skrev:okej, sry för att jag ställer så mycket frågor nu, men har ljudet kommit plötsligt eller succesivt? Det skulle kunna vara så vevaxeln glappar mot svänghjulet. såhär kan det låta då

https://www.youtube.com/watch?v=nGb8QwKtJa8

Rätt ljud?
Förstår att du behöver ställa frågor :)

Nä det är inte riktigt det ljudet men något liknande.

Var precis ute och lyssnade ny och nu låttet det precis som vanligt igen så förstår ingenting
Papphammar
Elmoped

Inlägg av Papphammar »

Är det kickmekanismen som inte går tillbaka helt så att den ligger på när motorn är igång?
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

Papphammar skrev:Är det kickmekanismen som inte går tillbaka helt så att den ligger på när motorn är igång?
Nä det det lätt även när motorn var av så tor nog inte det var det
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

okej, kommer ljudet tillbaks, kolla om det slutar när du frikopplar. Gör det så gå igenom kopplingen och se så att står rätt till där. Men det är inget kritiskt för motorn då i alla fall. Dessutom tickar de flesta motorer på tomgång, vet inte vad det beror på men är inget kritiskt.
Användarens profilbild
srkjell
Elmoped

Inlägg av srkjell »

Oj, såg inte vad du hade skrivit. Är ljudet kvar även när motorn är av men är varm är det nog samma ljud som jag hört när jag kört cross, vet fasen inte vad ljudet kommer ifrån men helt ofarligt bör det vara. Kan det handla om små spänningar i gjutjärnet och andra delar då temperaturen får dem att expandera/krympa???
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

srkjell skrev:okej, kommer ljudet tillbaks, kolla om det slutar när du frikopplar. Gör det så gå igenom kopplingen och se så att står rätt till där. Men det är inget kritiskt för motorn då i alla fall. Dessutom tickar de flesta motorer på tomgång, vet inte vad det beror på men är inget kritiskt.
aa vet att dem tickar men detta var något annat. får ta och gå igenom kopplingen då men tack iallafall
Emret14
Elmoped

Inlägg av Emret14 »

srkjell skrev:Oj, såg inte vad du hade skrivit. Är ljudet kvar även när motorn är av men är varm är det nog samma ljud som jag hört när jag kört cross, vet fasen inte vad ljudet kommer ifrån men helt ofarligt bör det vara. Kan det handla om små spänningar i gjutjärnet och andra delar då temperaturen får dem att expandera/krympa???
aa kanske kan var det men bara kom när jag körde så kan säkert vara så
Skriv svar