Honda MT5 går helt plötsligt dåligt

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Nicoo
Elmoped

Honda MT5 går helt plötsligt dåligt

Inlägg av Nicoo »

Tjena! det är så att min honda mt5 vill dö när jag håller lite gas samt efter ett tag när den står på tomgång, dock så håller den igång jätte länge på tomgång om jag har kört en längre stund och den är riktigt varm. problemet kom plötsligt och jag hade inte pillat något med den.
Det enda jag har gjort nu är att jag har gjort rent förgasaren 2 gånger (badat den i bensin och blåst ur alla hål)
även gjort rent luftfiltret.
Obs. den går bra på höga varv!

Setup
5.5 cylinder
högvarvigt gianelli överliggande
16.5 mikuni kopia
strl 102 i munstycke
Toothless Rider
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Toothless Rider »

Serva luftfiltret och testa med något mindre munstycke eller testa att höja tomgången. Jag höjde tomgången på min Aprilia då den bluddrade på 2-3k varv. Nu Accar den (Accet är ju pytte lite bättre än förut men det verkar som om den orkar mer) och låter piggare hela tiden/är piggare.
En stark motor behöver inte vara en motor som ryter BRAAAAP!
Utan det kan också vara en fyrtaktig motor som ''ryter'' Flof…. Flof…. Flof….

Aprilia SX 50 -10 (Såld)
Wr125X -15 Vit
Yamaha TZR 125 Blå -91
Nicoo
Elmoped

Inlägg av Nicoo »

Toothless Rider skrev:Serva luftfiltret och testa med något mindre munstycke eller testa att höja tomgången. Jag höjde tomgången på min Aprilia då den bluddrade på 2-3k varv. Nu Accar den (Accet är ju pytte lite bättre än förut men det verkar som om den orkar mer) och låter piggare hela tiden/är piggare.
Har redan höjt tomgången och servat luftfiltret. Och den har ju gått bra med samma storlek på munstycke jätte länge? samt den böar bara som den inte får bensin typ på lite gas.
Skriv svar