Hoppar ur ettan [Rieju AM6]

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Smörjan
Elmoped

Hoppar ur ettan [Rieju AM6]

Inlägg av Smörjan »

Tjena, har nyss ställt på moppen igen och tycker att den för övrigt går bra. Men det är otroligt svårt att få i ettan, man får nästan stampa på växelpeten. När jag väl fått i ettan så hoppar den ofta ut i friläge efter typ 2-3 sekunders körning. Några idéer på vad det kan vara?
Användarens profilbild
NizzePisse
Svårstartad skrothög

Inlägg av NizzePisse »

Tar växelpeten i t.ex ramen? Ettan ligger aningen längre ner är de andra växlarna ibland.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.

Gilera Smt -08 -Såld
Gilera H@K -02 -Såld
CH Racing -06
Ducati 900ssie -98
hangphu
Elmoped

Inlägg av hangphu »

Lamellerna? Dom kanske har klippat ihop efter vintern. Testa låta motorn stå ett tag på tomgång tills den är varm sen försök. Jag fick öppna upp till lamellerna och plocka sära på dom men det kanske räcker med att låta den bli varm och sen pumpa kopplingen några gånger.

(När dom satt så hade jag exakt samma problem)
Kör en risig skrot hög som går fort ibland :)
Smörjan
Elmoped

Inlägg av Smörjan »

Lamellerna? Dom kanske har klippat ihop efter vintern. Testa låta motorn stå ett tag på tomgång tills den är varm sen försök. Jag fick öppna upp till lamellerna och plocka sära på dom men det kanske räcker med att låta den bli varm och sen pumpa kopplingen några gånger.

(När dom satt så hade jag exakt samma problem)
Kan ligga nåt i det, vissa gånger har jag haft problem med att motorn dör så fort jag lägger i ettan, att han inte frikopplar helt alltså.
Skriv svar