Vad kan denna brytare göra?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Silen
Elmoped

Vad kan denna brytare göra?

Inlägg av Silen »

Hittade en PGO big max som jag lämnade till polisen som jag efter lång väntan fick hämta ut och behålla. Håller på att göra den funktionsduglig nu och har hittat en switch eller brytare av något slag som jag undrar vad den kan göra.

Har inte lyckats starta moppen ännu så jag vet inte om det är något som bara dödar den. Denna brytare sitter under sadeln så den är inte helt lätt att komma åt. Några tankar på vad det skulle kunna vara?

Bild
AdamCarlsson
Elmoped

Inlägg av AdamCarlsson »

Första jag tänker på är att det är en blackbox men detta är ju inte helt säkert
Yamaha slider 2015
Setup
5.5g vikter
Stage6 pro replica krom/karbon avgasrör
Dragen v-ring
Sport luftfilter
(Den går inte bra alls nu och ska skaffa en ny förgasare för att lösa detta)
PåDal
Farsans gamla zündapp

Inlägg av PåDal »

AdamCarlsson skrev:Första jag tänker på är att det är en blackbox men detta är ju inte helt säkert
Ifall det nu är det så kan det inte vara svårt att hitta den isf, följ bara sladdarna och se vad den leder till, så enkelt är det.
Cpi sm 06- SÅLD
Silen
Elmoped

Inlägg av Silen »

Har nu tagit reda på vad den gör.
I ena läget så tänder moppen precis som den ska och i andra läget så kommer inga gnistor från tändstiftet. Så men andra ord är det en switch för att bryta tändningen.. Moppen har varit stulen tidigare så tjuvarna kan ha gjort denna lösning för att stänga av moppen eller något liknande..
aeroxx_
Elmoped

Inlägg av aeroxx_ »

startar den nu då?
såna där tvåhjuliga fordon är roliga :D
Silen
Elmoped

Inlägg av Silen »

aeroxx_ skrev:startar den nu då?
Jo nu har jag lyckats få igång den. Nu har jag lite småfix här och där för att göra den klar på vägarna. Har en tråd här också http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63104 med frågor där jag hoppas få hjälp allt eftersom för att göra den körbar.
Skriv svar