Det vore ju såklart det bästaYammaNörd skrev:Dellorto SHA förgasare finns med 16,17,18 och 19 mm anslutning till insuget.
Det lättaste är väl att köpa en med rätt dimension
Finns på www.cykelkraft.se
(Tänk om twostroke kunde bemöda sig med att fixa en sökfunktion på sin hemsida)
YammaNörd skrev:Dellorto SHA 1412n (14-12) är original på den mopeden så den fungerar utmärkt.
Däremot ser jag att munstucket som följer med är för litet till DT'n men du har ju ett i förgasaren som du skall byta ut, det är troligen storlek 63.
Jag är inte mycket för att meka, och killen som ska ha moppen har aldrig ens provsuttit en moppe, så vi börjar såhär så får vi se hur det blir. Just nu är han lagom besviken på att den inte fungerar när man kommer hem med denKölby skrev:Skulle jag varit du skulle jag köpt en större förgasare typ en 16 eller liknande
Om du kollar lite noga vid hålet som ska leda luften genom hela förgasaren så ser det ut som någon försökt göra hålet större, men totalförstört förgasaren genom att hålet helt enkelt blev så stort att det även blev hål in till flottörhuset, med andra ord så suger den med bränsle där det egentligen bara ska komma luft.YammaNörd skrev:Ja locket är bara att byta.
Nu var det inte direkt igår jag hade isär min sist men,
Hålet mellan insuget och trottelhuset - det är väl där för mekanismen till choken?
Vanligt problem med dessa förgasare är att packningen på trottellocket läker och att trotteln blir väldigt sliten.. inte världens bästa kvalitet på de där men relativt underhållsfria när man väl lyckats ställa in dom..
Där kommer också nästa problem då de inte går att ställa inär bara ett munstycke som går att byta - för litet går den skit på högvarv, för stort går den skit på låga..
Ah.. såg lite bättre när jag satt vid en större skärm än telefonen, sorry.SueCia skrev:Om du kollar lite noga vid hålet som ska leda luften genom hela förgasaren så ser det ut som någon försökt göra hålet större, men totalförstört förgasaren genom att hålet helt enkelt blev så stort att det även blev hål in till flottörhuset, med andra ord så suger den med bränsle där det egentligen bara ska komma luft.YammaNörd skrev:Ja locket är bara att byta.
Nu var det inte direkt igår jag hade isär min sist men,
Hålet mellan insuget och trottelhuset - det är väl där för mekanismen till choken?
Vanligt problem med dessa förgasare är att packningen på trottellocket läker och att trotteln blir väldigt sliten.. inte världens bästa kvalitet på de där men relativt underhållsfria när man väl lyckats ställa in dom..
Där kommer också nästa problem då de inte går att ställa inär bara ett munstycke som går att byta - för litet går den skit på högvarv, för stort går den skit på låga..