förgasare AM6

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
qwe
Elmoped

förgasare AM6

Inlägg av qwe »

Tjena, har en Yamaha dt50 årsm.06. Jag tänkte rensa förgasaren så jag har tagit bort tanken så man kommer åt den. men nu till frågan, det sitter massa slangar till den, är de bara att ta bort dom? kylarvätakan är ju kopplad med förgasaren, måste man tömma kylarvattnet? och gasvajern tänkte jag skruva upp men då satt de en fjäder där som satt fast, hur ska man få upp den på ett bra sätt?...
Tacksam för svar:)
Bergan
Elmoped

Inlägg av Bergan »

Dem två slangarna som går till förgasaren är fylda med kylarvätska om tar loss dem och sätter två m5 skruvar blir det tät och det rinner inte ut nåt. Sen är det bara att ta bort chock vajern och gasvajern och slangen från oljepumpen. Någon får rätta mig om jag har fel :D
100 meter framhjul
Yamaha dt50rsm,leovince V6 2004
Yamaha dt50 mx, 60cc, Gianelli
qwe
Elmoped

Inlägg av qwe »

Bergan skrev:Dem två slangarna som går till förgasaren är fylda med kylarvätska om tar loss dem och sätter två m5 skruvar blir det tät och det rinner inte ut nåt. Sen är det bara att ta bort chock vajern och gasvajern och slangen från oljepumpen. Någon får rätta mig om jag har fel :D
så är de inga mer slangar elle nåt? när jag kolla tyckte jag de fanns massa slangar in o ut förgsaren.... de sitter en slang typ under förgsaren, är de bara att ta bort den eller?

sedan när man rensar förgasaren.. är det en bra guide, o är denna förgsare lik AM6 förgasaren?
Eric0600
Elmoped

Inlägg av Eric0600 »

Slangen under är en överflödes slang om du menar den som sitter under flotören annars är det en bensin och en vakum slang som bara är att ta bort
Användarens profilbild
krazytoneride
Elmoped

Inlägg av krazytoneride »

allt e ba å ta bort, ingen fara. Bara du kommer ihåg var dom satt
Skriv svar