Ta bort v ringen, lättare vikter sen kan du ju dra pluggen om du vill men glöm ej att ändra munstyckeDaniel111329 skrev:Jag har en aerox 2015 naked som jag skulle vilja få bättre axx på
Har ni några förslag på setups?
Bort m v-ringen ger inge bättre axx. Har hört att de ger sämre axx men fattar ej varför. Enda den gör är att den inte tilllåter variatorn växla ur helt. Kanske är att vikterna blir fel inte vet ja men d ger ej bättre axcx.Kevann77 skrev:Ta bort v ringen, lättare vikter sen kan du ju dra pluggen om du vill men glöm ej att ändra munstyckeDaniel111329 skrev:Jag har en aerox 2015 naked som jag skulle vilja få bättre axx på
Har ni några förslag på setups?
Det är ju därför du byter vikter, du byter ju i te vikter som du byter drev på en Cross. Det med vikter är att du ska få mopeden att gå på de varvtalet där Kertsuö effekten är så mycket som möjligt. Har aldrig ägt en variatordrkven moped men gillar att läsa påAndenIflaskan skrev:en moped med v.ringen på varvar ju mer, mer varv borde ju betyda mer styrka och axx i lägre register. sen när den väl plockas bort så tycker iaf jag att moppen varvar mindre och sprider ut varven över hela registret.
detta är endast en tanke. v.ringen sinkar moppens topphastighet men inte cylinderns varvtal. cylindern fortsätter ju ändå att varva fast på ett lägre register. v ringen gör så varven "trycks" ner på det lägre registret så moppen får bättre axx och styrka.
ähh skit samma kan ha jävligt fel, hoppas ni fattar hur jag tänker iaf.
Det är ju därför du byter vikter, du byter ju i te vikter som du byter drev på en Cross. Det med vikter är att du ska få mopeden att gå på de varvtalet där Kertsuö effekten är så mycket som möjligt. Har aldrig ägt en variatordrkven moped men gillar att läsa påAndenIflaskan skrev:en moped med v.ringen på varvar ju mer, mer varv borde ju betyda mer styrka och axx i lägre register. sen när den väl plockas bort så tycker iaf jag att moppen varvar mindre och sprider ut varven över hela registret.
detta är endast en tanke. v.ringen sinkar moppens topphastighet men inte cylinderns varvtal. cylindern fortsätter ju ändå att varva fast på ett lägre register. v ringen gör så varven "trycks" ner på det lägre registret så moppen får bättre axx och styrka.
ähh skit samma kan ha jävligt fel, hoppas ni fattar hur jag tänker iaf.