Nu när jag var ute och körde hände något med elen, när moppen är av och man slår på tändningen så ska man kunna använda tutan,blinkers och det ska lysa på panelen, men nu så fungerar inget av det? Ifall man slår på tändningen och får igång mopeden och använder blinkers så tickar dom extremt snabbt och tutan fungerar ej! Ifall man gasar så fungerar ena blinkersen men den andra fungerar ej men man hör hur det tickar ännu fortare i blinkersreläet.
Låter konstigt. Om du har möjlighet med instrument kan du mäta om batteri, voltregulator och relä funkar. Voltregulatorn kan man testa i de flesta moppeaffärerna.
Hade själv konstiga el problem som löstes av att skaffa en ny Voltregulator.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.
jag satte batteriet på laddning men det stod att den var full laddad. Får testa imorron ifall dom funkar men ifall det är någon annan som har en aning vad det kan vara skriv gärna!
Voltregulatorn har ju som uppgift att hålla spänningen på en jämn nivå, om den är kass kan det mycket väl vara det som är problemet.
En mycket liknande sak hände mig.
Hellre omkörd och bortkommen än bortförd och omkommen.
NizzePisse skrev:Voltregulatorn har ju som uppgift att hålla spänningen på en jämn nivå, om den är kass kan det mycket väl vara det som är problemet.
En mycket liknande sak hände mig.
Ah precis, har en kompis som äger en Derbi Senda som har liknande problem blinkers och så funkar bara när han varvar, och en person som jobbar med mopeder och liknande trodde att det var det som var felet.
Tack för svaren! Men om någon tror ngt annat skriv.
Kan tillägga att det inte blir någon skillnad ifall jag tar bort eller sätter i säkringen. blinkersen blir det ingen skillnad på ifall man har på moppen och tar i eller ur säkringen?
Hittade felet, hade kopplat fel vid batteriet men hade inte märkt det förän jag var ute o körde... Hade råkat koppla så att ingen kabel satt till + på batteriet ,bara elstarten
De två sladdarna som skulle till + hade jag kopplat ihop som man ska men inte kopplat på dem på batteriet...