ECU strypning

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Kevann77
Elmoped

ECU strypning

Inlägg av Kevann77 »

Nån som vet nån bra affär som kan borra bort varv tals strypningen i min ECU är om nån kan göra de för rätt peng
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Kan mycket väl ha fel men jag har för mig att man inte kan få bort strypningen i ECU:n. Vilket som så skulle det vara mer värt att köpa en ny ECU än att förstöra original.
Kevann77
Elmoped

Inlägg av Kevann77 »

Raggarn1337 skrev:Kan mycket väl ha fel men jag har för mig att man inte kan få bort strypningen i ECU:n. Vilket som så skulle det vara mer värt att köpa en ny ECU än att förstöra original.
Synd att det inte finns några ostrypta ECU-n
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Vilken modell har du? Har för mig att på nyare Rieju (bland annat) med AM7 har ett nytt tändsystem med ECU och de är svåra att trimma då man måste byta ut tändningen till ett äldre tändsystem från Rieju med AM6. Fast vad fan vet jag...
Kevann77
Elmoped

Inlägg av Kevann77 »

Raggarn1337 skrev:Vilken modell har du? Har för mig att på nyare Rieju (bland annat) med AM7 har ett nytt tändsystem med ECU och de är svåra att trimma då man måste byta ut tändningen till ett äldre tändsystem från Rieju med AM6. Fast vad fan vet jag...
Jag har AM6 doc har ja den nyare modellen som du säger men det borde vell va nått sätt o få bort skiten.. om ja skaffar trimmrör nmr den gå som andra mopeder som har Cdi strypning elr kmr ecun inte ge nån kraft alls
Gutå
Elmoped

Inlägg av Gutå »

Jag har Rieju mrt som förmodligen har en ecu box. Jag tycker att den går lika bra som vilken annan moped som helst! :D
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Som sagt så vet jag knappt någonting om dessa ECU's men har för mig att de fungerar på samma sätt som en CDI bara att det är mycket enklare om du har en tändning med CDI istället för ECU eftersom att då måste man nog byta till en annan tändning. Så vore jag du skulle jag inte köpt ett trimrör :P
Kevann77
Elmoped

Inlägg av Kevann77 »

Raggarn1337 skrev:Som sagt så vet jag knappt någonting om dessa ECU's men har för mig att de fungerar på samma sätt som en CDI bara att det är mycket enklare om du har en tändning med CDI istället för ECU eftersom att då måste man nog byta till en annan tändning. Så vore jag du skulle jag inte köpt ett trimrör :P
Va ska ja byta för att få cdi då och de var nom som hade drevning o Trimmrör o den gick 85 o den va ECU strypt så vet inte om du har rätt
Skriv svar