Rieju mrt 50

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Affinteo
Elmoped

Rieju mrt 50

Inlägg av Affinteo »

Hejsan! Jag står inför att köpa en ny moped. Jag vill inte han en splitter ny pga garantin. Jag har hur som helst fastnat för Rieju mrt modellerna. Men nu undrar jag..... Är det bara power up modellerna som har en ECU Box som är jobbiga att trimma? Och OM man nu skulle köpa en power up modell går det att trimma utan att borra hål i boxen?(detta är ju ganska riskfyllt) mopeden behöver bara gör ca 65 km/h så är jag nöjd.
Tacksam för svar! Skulle uppskatta om bara folk som vet till 100% skulle svara
:D
Användarens profilbild
2Tkungen
Elmoped

Inlägg av 2Tkungen »

Köp en lite äldre Mrx/rrx både billigare snyggare och är inte power up.
Det är vad jag skulle gjort.
Hoj
douglashermans
Elmoped

Inlägg av douglashermans »

Jag har själv en Rieju Mrt 2015 med tecnigas enox rör med 12/62 drevning. Nu i kallare perioder gör den ca 70-75 med grymm acceleration o i somras gjorde den 80-85 med samma setup.

Jag avråder dig till att köpa power up "crossmoped" om du inte vill trimma för mycket, blir svårt att få den att gå 65 utan att göra större förendningar på mopeden. Kör du orginal crossmoped är den grovt slö i axxet och gör bara blygsamma 45-50 det ser bara dumt ut tro mig. Köp en scooter istället om du inte vill trimma för mycket, de är snabba i axxet och går bra.

Köp verkligen inte "power up" modellerna, det är riktigt slöa och går strypt. Borra skulle inte vara ett alternativ eftersom om det blir fel så kostar det skjortan att köpa en ny cdi.
Rieju MRT 100%
Skriv svar