De där är inte direkt "tama" cylindrar. Ett värre vevparti och andra kopplingsfjädrar skulle behövas, tändning är inte ett måste, men som föregående skriver skadar det ju inte
2Tkungen skrev:De där är inte direkt "tama" cylindrar. Ett värre vevparti och andra kopplingsfjädrar skulle behövas, tändning är inte ett måste, men som föregående skriver skadar det ju inte
ok tack,har ni nån koll på vilka varvtal dom jobbar på?
2Tkungen skrev:Skulle rekomendera att du köper en lite tamare cylinder då dom där levererar över 15hk, skulle satsa på typ airsal/barikit eftersom du har enox nu.
hade tänk och använda burken i den mån de går med xtra lufthål givetvis, är öppen för rörbyte också så länge de är överliggande. Kopplingen är redan förbredd för 80cc.
2Tkungen skrev:Aha, då skulle nog jag satsat på mk PRO 70 thrower
okej då vet jag, veven borde väl kunna hålla en sommar tror inte den gått så långt känner inget glapp i varken vev eller lager. kommer inte direkt fullgasköras?
Skulle inte tveka på att byta vev 1 sekund med dom där prylarna, du riskerar att få ras och skada cylinder och mera. Körde slut på ett orginalvevparti själv och det var inte kul, och då hade jag en betydligt tamare cylinder.
2Tkungen skrev:Skulle inte tveka på att byta vev 1 sekund med dom där prylarna, du riskerar att få ras och skada cylinder och mera. Körde slut på ett orginalvevparti själv och det var inte kul, och då hade jag en betydligt tamare cylinder.
Barikit competition och doppler endurance är rätt bra vevar tror jag, har aldrig haft Derbi men på AM6 har jag haft barikit competition och sen s6 hpc och dom funkade kanon