bensinskalle skrev:de ä vajjern till oljepumpen.... Ser vääääldigt likt ut en sån iafja ä nästan 95 % på att de ä så men ja ä ingen AM6 expert...
När du gasar så drar vajjern på ett hjul som ökar oljeflödet så att flödet blir lika mycke som flödet genom förgasaren. Så när du gasar på sprutas extra olja in..... Här brukar man finna den "franska strypningen ( visst heter de så? ), och den ersätter helt enkelt denhär vajjern genom att hålla reglaget/ hjulet på oljepumpen vid ett visst läge hela tiden.....
men om jag ska börja blanda oljan med bensinen i bensintanken hur gör jag med denna wire då?bensinskalle skrev:de ä vajjern till oljepumpen.... Ser vääääldigt likt ut en sån iafja ä nästan 95 % på att de ä så men ja ä ingen AM6 expert...
När du gasar så drar vajjern på ett hjul som ökar oljeflödet så att flödet blir lika mycke som flödet genom förgasaren. Så när du gasar på sprutas extra olja in..... Här brukar man finna den "franska strypningen ( visst heter de så? ), och den ersätter helt enkelt denhär vajjern genom att hålla reglaget/ hjulet på oljepumpen vid ett visst läge hela tiden.....
men enligt bensinskalle så sprutas det extra mycket olja in så behöver jag verkligen ta bort oljetanken?fuzer skrev:c.e.r.s skrev:
men om jag ska börja blanda oljan med bensinen i bensintanken hur gör jag med denna wire då?
Skiter bara i den, töm oljetanken bara.
exaktc.e.r.s skrev:men det jag har märkt är att den kopplas ihop med en annan kabel som sen leder till gasenmeanzick skrev:följ den så märker du väll de..c.e.r.s skrev:vart leder den då? till gasen????