Startar inte efter gasvajer och bensinslang byte.

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
RiejuDavid
Elmoped

Startar inte efter gasvajer och bensinslang byte.

Inlägg av RiejuDavid »

Som titeln lyder, min moped startar inte efter gasvajer och bensinslang byte. Jag bytte till en 19mm förgasare, nytt insug i förrgår, då startade den fint. Men gasvajern var för kort så den hade ju jättehög tomgång, men den gick att köra med och startade fint. Jag märkte när jag ställde in den i garaget att bensinslangen också läckte, så jag beställde nytt gasvajerhölje och bensinslang (hade vajerkit hemma). När jag sen monterade på gasvajern och bensinslangen igår så startade den inte, man var tvungen att springa igång den en bit och då gick den bara om man gasade lite, den dog när man gasade mycket och hade ingen tomgång. Jag gjorde rent förgasaren så gott jag kunde idag och kollade så att nålen satt där den skulle osv, testade även med nytt tändstift utan resultat. Kan jag ha fått skit där man stoppar ner bensinslangen i förgasaren, för det går ju inte komma åt där. Ge alla tips ni kommer på! Det uppskattas extremt mycket! Tack!
Användarens profilbild
TheRavenBlue
Svårstartad skrothög

Inlägg av TheRavenBlue »

Om du har vakuumkran prova suga lite i vakuumslangen och se om det kommer bensin.
Skriv svar