Derbi Senda R Extreme 06

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
Alexz
Elmoped

Derbi Senda R Extreme 06

Inlägg av Alexz »

Tjena, ska trimma min Derbi Senda R Extreme 06 och skulle gärna vilja ha lite tips. Tänkte börja med att ta bort strypningen i kröken, och sätta på sportluftfilter. Skulle vilja ha lite tips om hur man ska gå tillväga, var strypningen sitter, vad för sportluftfilter som skulle passa bra o.s.v.

Funderar även på att köpa en crossplatta och vill ha tips på några relativt billiga, snygga sådana. Har kollat på TNT's universala, fast de är inte så jättesnygga.

Bild på min moppe: http://img127.imageshack.us/my.php?imag ... emeqa3.jpg
Användarens profilbild
Moddad
F.D Moderator

Inlägg av Moddad »

Tror att du har ett blindrör? Bara att svetsa igen och stoppa på blindröret igen... CDI strypning finns det så du måste skaffa en ny CDI... Släng på ett sportluft och upp en bit i munstycke, tror även du har en EGR strypning som också bara är att plugga igen? Rätta mig om jag har fel!

KTM Crossplatta är lätt den snyggaste, finns på lellesmc :D
Användarens profilbild
maczon
Elmoped

Inlägg av maczon »

om jag hade vatt som dej hade jag lätt köpt effektrör går mycket bättre än urpluggat tex giannelli 2t enduro går väldigt bra till derbis motorer dessutom är det onödigt att förstöra orginalröret för det kostar typ 4-5 tusen nytt...sen sportluftfilter behöver du inte, det ger typ ingen effekt. dra luftburkspluggen istället

yamaha yz och ktm plattorna är väldigt väldigt snygga
Användarens profilbild
DracPojken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av DracPojken »

kör på drevning :D mkt bättre, syns inte om snuten ska kolla osv.
Är föredetta R X-Treme för er som inte vet ; )

--> http://www.twostrokerider.se/koposalj/311 <--Fiddy EU Bytes!
Låst