Moppe startar inte efter förgasarbyte,

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
RiejuDavid
Elmoped

Moppe startar inte efter förgasarbyte,

Inlägg av RiejuDavid »

Tjena, tog bort min cylinder och förgasare för tänkte byta till 70cc men ångrade mig och satte tillbaka min 50cc sport och köper enox istället. Jag bytte även till en dellorto 19mm samtidigt, och när jag skulle testa starta den igår (och idag) så startar den inte, den har gnista, stiftet blir blött och har även bestyckat upp den och testat hålla handen framför där man sätterluftfiltret. Den har gått igång ca 3 ggr igår men då varvade den upp till maxvarv så jag stängde av den direkt. Vad kan vara fel? :s Kan även tillägga att idag startar den inte alls.
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul

Inlägg av spaaals »

om den varvar satan när den går igång, kolla om inte gasvajern är för spänd så trotteln inte går ner riktigt. annars kolla om den drar tjuvluft nånstans
gött å se
RiejuDavid
Elmoped

Inlägg av RiejuDavid »

Det känns inte som om den drar tjuvluft vid insuget, kan den dra tjuvluft genom choken? Alltså manuellchoke på förgasaren.
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög

Inlägg av MotorAndMoore »

Har du kabelchoke eller en choke du drar med handen??? Den kanske kan dra luft där för det brukar ju sitta packning vid choken!!! Den kan även ha hängts sig någonstans vilket jag tror den gjort!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
RiejuDavid
Elmoped

Inlägg av RiejuDavid »

Det är kabelchoke ja. Ingen vanlig packning va? Utan typ ett gummihölje över menar du väl? :)
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

kan lova till 99% att gas vajern är för spänd, när gasen ligger på så blir motorn sur, kolla till vajern och tryck ner gas vajer cylindersaken(hjärnsläpp) i botten av förgasaren så den verkligen ligger på noll.

sedan ett tipps på att få den starta lättare är att hälla ner nån skvätt bensin direkt i insuget eller ta en trasa å stick in i luftboxen så han inte får nå syre.
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög

Inlägg av MotorAndMoore »

RiejuDavid skrev:Det är kabelchoke ja. Ingen vanlig packning va? Utan typ ett gummihölje över menar du väl? :)
Ja precis!!!

Som överstånde skrev så är det nog gasvajern! Det kan kanske vara choken men troligen gasvajern. Min har aldrig dragit tjuvluft utan då har choken hängt sig på något vänster och så har den bottengasat!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
Skriv svar