PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
gud vad många spärrningar... mer är hälften av dom kan jag inte ens komma åt för jag har varken ett garage eller dom flesta verktygen. Jag tror inte heller att min moped har så många spärrningar, men vilka av dom begränsar den mest? Det ända jag har gjort är att jag har tagit bort all is i luftfiltret som ströp den till 35 km/h. många av mina gamla klasskompisar säger att man ska ta bort "v-ringen" och jag kan inte komma åt den med en vanlig skruvmejsel för skruvarna sitter i som satan själv.
Hehe, kan tala om för dig att det är ingen moped som har alla dessa strypningar. På videon så visar han de olika strypningarna som kan finnas på olika mopeder. Som personen ovan sa så är "v-ringen" alltså enklast och mest värd att ta bort. Ifall den nu har en sådan eftersom det är en 4-takt.
v-ringen gör långt ifrån mest....
kolla om du har en magnetpuls kännare på insidan av variatorkåpan (precis som på videon) plocka bort den så går moppen betydligt bättre..
åk till en okq8 mack å låna deras mutterknack så kommer du åt v-ringen eller annan potensiell strypning
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist
Det där med v-ring beror helt på vilken årsmodell och om det är en 45 eller 25.
Har för mig att på agilty city så är variatorhylsan svarvad så den har som en v-ring som inte går att ta bort. Du kan köpa en variatorhylsa som är helt jämnt svarvad. Men rekommenderar att köpa en ostrypt cdi.
Har servat, sålt och meckat med typ alla dagens kymco modeller så skicka pm om du undrar något