125?

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Mattfossi
Elmoped

125?

Inlägg av Mattfossi »

tips på 125or som är bra o köra me både vinter och sommartid, helst 4 taktare eller 2 taktare som är billiga att underhålla. tack för svar :D
Användarens profilbild
LabanBS
Elmoped

Inlägg av LabanBS »

Jag skulle satsa på en tvåtaktare från ett kändare märke till. Ex Yamaha, Suzuki, kawasaki, ktm, husaberg/Huskvarna eller (?)beta(?). Reservdelar är mer lättillgängliga för dem än för kina märken. Tvåtaktare håller bättre har jag för mig för att motorn har mindre rörliga delar; alltså mindre som kan gå sönder.
Rieju Drac rr
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

LabanBS skrev:Tvåtaktare håller bättre har jag för mig för att motorn har mindre rörliga delar; alltså mindre som kan gå sönder.
Nej, och ja. Om man jämför en bra fyrtaktare med en likvärdig bra tvåtaktare så håller fyrtaktaren mycket längre.

Om någon av motorerna är tillverkad i Kina av billigt nersmält metallskrot med en hållfasthet likt trolldeg istället för bra metall, då är det ett rent lotteri om någon av dom ens funkar när dom är nya. :roll:
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Användarens profilbild
MotorAndMoore
Svårstartad skrothög

Inlägg av MotorAndMoore »

Satsa på Yamaha det skramlar ju bra!!!
"Underliggande rör lägre markfrigång pang sten röret skadat"
"Vespa är för kärringar som inte kan växla"
DBS Hercules, Puch Dakota, Motorhispania Furia,Yamaha Fs1, Puch Dakota, Yamaha Dt50mx, Apollo motorette

Titta gärna in projekt http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=63341
ssebbthewall
Elmoped

Inlägg av ssebbthewall »

Om du meme cross, så skulle jag satsa på en Yamaha yz 125 från 05 och uppåt! Från 05 är det ny motorn samt aluminium ram :)
Raggarn1337
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Raggarn1337 »

Menar du cross så skulle jag nog säga att ingen som är äldre än 5 år! Så en 2011 och uppåt. Eftersom en cross körs hårt, till skillnad mot en moped så efter ett tag så är hojen slut. Så en 2005+ som någon sa, gör inte det. Du tjänar bara på att lägga ungefär 5-10 lappar extra på en nyare cross. De äldre stålåsnorna är INGET att ha. Vilket märke kan jag inte säga då det är upp till var och en, själv gillar och kör jag en KTM då de oftast är starkast osv redan från fabrik, ser rätt bra ut dessutom ^^
Skriv svar