Trimma Kymco 4t

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Gummiapan
Elmoped

Trimma Kymco 4t

Inlägg av Gummiapan »

Hej, har en Kymco agility 4t som jag använder som brukis/ vintermoppe och har nu tröttnat på att ligga och köra i 45km/h och knappt kunna skjutsa, så ska nu trimma den lite. Eftersom det är en brukis jag ska köra till skolan med varje dag så vill jag inte att den ska vara en polismagnet så jag vill inte att den är snabbare än ca 55.

Så vad jag tänkt göra är att byta variatorhylsan till en ostrypt men har läst att den går i 70 då vilket är för snabbt för mig :roll:
Därför undrar jag om någon här har erfarenhet av att byta variatorhylsan och kan berätta hur den gick efter. Tack på förhand.
tvniklas
Elmoped

Inlägg av tvniklas »

Jag har en och Kymco agility city 50 -15 och på den så sitter det redan en ostrypt variatohylsa.

Köp en ostrypt CDI box och byt vikterna till 5.5 (orginal 6.5) så gör den 55km/h, 63 i nedförsbacke :-)
EnKymcoFörare
Elmoped

Inlägg av EnKymcoFörare »

tvniklas skrev:Jag har en och Kymco agility city 50 -15 och på den så sitter det redan en ostrypt variatohylsa.

Köp en ostrypt CDI box och byt vikterna till 5.5 (orginal 6.5) så gör den 55km/h, 63 i nedförsbacke :-)
Har den en v-ring, eller behöver jag bara skaffa en ostrypt cdi till min kymco agility city -14?
AndenIflaskan
Svårstartad skrothög

Inlägg av AndenIflaskan »

du får samma straff ifall din moppe gör 55km/h eller om den gör 70km/h... ta bort alla strypningar och njut ist...
PGO T.REX
stage6 pro replica, 19mm förgasare, avstrypt luftburk, malossi multivar, 6,5g dr pulley vikter, malossi fly(gula fjädrar), gul tryckfjäder. ostrypt cdi, doppler membran. stage6 racing 70cc.
OBS: moppe tiden slut nu, moppen såld och bil införskaffats ist :D
Skriv svar