Peugeot Blaster r-cup problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Bjornen_
Elmoped

Peugeot Blaster r-cup problem!

Inlägg av Bjornen_ »

Mopeden startar inte lätt när den är kall, får kicka flera gånger! Sen när den är varm och gått lite startar den hur lätt som helst.
Problem två, mopeden gick iväg som den skulle sen tappa den farten och började misstända sen går den bara i 20-30 och vill dö hela tiden.

Någon som vet vad det kan vara?

Tack på förhand
Kölbyshåren
Elmoped

Inlägg av Kölbyshåren »

Vad händer när du ligger i 30 kan du gas då eller dör den bara
Underliggande rör= mindre markfrigång dunk sten hål i röret!!
Vespa är för käringer som inte kan växla
sälen153
Elmoped

Inlägg av sälen153 »

kan vara vaumkranen om du har en sådan
samma hände mig den ville bara dö och hackade men sedan böt jag vacumkranen och nu går den som den ska
Derbi Drd 05
Bjornen_
Elmoped

Inlägg av Bjornen_ »

När jag gasar i 30 så vill den dö och misständer några gånger sen går det kasst.
roxy2015
Elmoped

Inlägg av roxy2015 »

Tjena!
Jag hade en Peugeot Speedfight 3 Iceblade AC som jag köpte helt ny för ca 2 år sedan som också var väldigt svår startad när den var kall fast den startade hur bra som helst när den var varm.
Eftersom att moppen var helt ny så var det också inkörningstid på den men den startade aldrig något bättre med tiden som jag körde den. Fast när den t.ex stod lite längre så startade den hur lätt som en plätt fast när jag t.ex körde den igår och ska starta den nu så är han lite svår startad.
Jag sålde moppen för ca 4 månader sedan och köpte mig en helt ny Yamaha Aerox som är hur lätt startad som helst.
Prova att släppa gasen när den misständer så att förgasaren får i sig lite bensin om den inte stänger av sig på tomgången när den misständer så kan du prova med att rensa förgasaren för att det finns säkert lite skit. Hade samma problem på min Piaggio Fly 2t.
Mvh :)
Bjornen_
Elmoped

Inlägg av Bjornen_ »

Så du tror att det är förgasaren som spökar?
Kölbyshåren
Elmoped

Inlägg av Kölbyshåren »

Är det inte bättre att bara ha en vanlig Manuel kran och ingen vakuumkran
Underliggande rör= mindre markfrigång dunk sten hål i röret!!
Vespa är för käringer som inte kan växla
roxy2015
Elmoped

Inlägg av roxy2015 »

Jag tror att det är förgasaren som spökar. Därför att den misständer när det är lite högre varvtal alltså att nålen i förgasaren kan vara lite täppt.
Men prova och släppa gasen när den misständer så att förgasaren får i sig lite bensin.
Efter att när du har släppt gasen i ca 30 sekunder tills den får i sig lite bränsle, prova och gasa igen för att se om den misständer vid 30 km/h. Om den misständer igen så är nålen täppt eller om den går i några sekunder över 30 km/h och börjar misstända så finns det säkert skräp i förgasaren.
Men prova plocka ner förgasaren och rensa den för att det skulle jag ha gjort :)
Bjornen_
Elmoped

Inlägg av Bjornen_ »

Saken är den att den knappt vill driva nu, så fort jag gasar så misständer det och när jag släpper gasen så vill den gå ner i så låga varv att den vill dö.
roxy2015
Elmoped

Inlägg av roxy2015 »

Låt den gå ändå om varvtalet är lågt.
Fast jag skulle nog kolla upp förgasaren och rensa den :)
Bjornen_
Elmoped

Inlägg av Bjornen_ »

Okej tack :)
roxy2015
Elmoped

Inlägg av roxy2015 »

Var så lite så :D
Skriv svar