Totalrenovera Derbi Senda DRD

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Olleaberg
Elmoped

Totalrenovera Derbi Senda DRD

Inlägg av Olleaberg »

Tjena! Jag har en fråga om renovering. Jag funderar på att plocka isär min Derbi Senda drd racing 2005 och lacka om ramen, och byta det mesta. Jag har ett helt ok värmegarage att arbeta i och gott om tid. Hur svårt skulle det vara att genom föra? finns det något man ska tänka på? Tack på förhand!
Ägare av Derbi Senda DRD Racing, Peugot Vivacity och Piaggio Ciao :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Varje moment var för sig är inte allt för svårt. Det svåra är storleken på projektet när allt kommer på en gång - det är en sak att riva isär moppen på förmiddagen och sätta ihop den på eftermiddagen, en helt annan att riva isär den i januari och skruva ihop den i mars när man glömt hur smådetaljer satt och resten av familjen har flyttat omkring mopeddelarna man snyggt hade radat upp för att veta exakt hur allt hörde ihop.

Jag kan göra de flesta reparationer man kan göra på moppar, men någon sådan helrenovering har jag aldrig gett mig på - jag vet alldeles för väl att jag jobbar några dagar med den, sedan blir det tråkigt och jag börjar skjuta upp det mer och mer... Det är så moppar blir reservdelar. ;)
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar