runners skrev:Skruva av locket på förgasaren. Där på lockets insida brukar finnas en skruv som ofta är av mässing som hindrar för att gasa fullt ut. Ta bort skruven. Sedan vad jag minns brukar det finnas strypning på CDI-boxen på många av dessa. Det är någon tråd eller ögla som ska klippas av för att ta bort strypningen. Det var många år sedan jag hade en sådan fyrtaktare så jag minns inte men det finns väl fler som vet här!

Kollade igenom den idag och i förgasaren fanns ingen mässingskruv på lockets insida. Sedan öppnade jag variatorn och hittade grejen som ger information till cdi boxen och monterade bort den helt, o jäklar vilken skillnad de blev! Mycket bättre axx och 5 km/h snabbare på gps

Jag som bara trodde de gav lite högre toppfart!!
Dock så kunde jag inte ta bort v-ringen eftersom jag inte kunde få loss den stora muttern. På tutorials har alla en mutterdragare, men det har inte jag. Finns det något annat sätt att få loss och på den eller är det nödvändigt att köpa en?