Ta bort alla strypningar med v-ring

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Ramuskelbandit
Elmoped

Ta bort alla strypningar med v-ring

Inlägg av Ramuskelbandit »

Tjenare har precis köpt en ludix blaster. Tänkte om man kan ta bort alla strypningar i avgasröret, luftburk osv, men ha kvar v-ringen. Kommer det att skada motorn? Och kommer den att fortfarande gå i 50km/h?
Användarens profilbild
PapaEmeritus99
Svårstartad skrothög

Inlägg av PapaEmeritus99 »

Nej det kommer den inte göra. Ta bort variatorringen
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Om du tar bort alla strypningar utom V-ringen är det möjligt att moppen går fortare än vad den gjorde tidigare trots att du har V-ringen kvar. Alla strypningar är där för att de alla ska ha en funktion för att moppen ska hålla sig till laglig hastighet. Tar du bort även V-ringen så kommer moppen att gå ytterligare ännu fortare. Om du vill att moppen inte ska överstiga 50/km h så får du plocka strypning för strypning för att testa hur fort den går.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

Variatorringen agerar spärr, på min Jetforce tog den emot vid 80km/h. När jag nådde den hastigheten så kunde inte variatorn öppnas mer, och en starkt hackande känsla uppstod när v-ringen tog emot. Det spelade ingen roll om jag var ensam på plan mark eller skjutsade i nedförsbacken, 80 var max.

Att köra med det hacket är inte bra för motorn, så då släpper man gasen, eller plockar bort ringen/brickan.
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
Skriv svar