Metrakit Thrower

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
DinoMorgan
Elmoped

Metrakit Thrower

Inlägg av DinoMorgan »

Tjena gubbar har en Derbi Senda xtreme 07 med ett Metrakit Thrower och jag vet inte riktigt vad som har hänt men den är som ett högvarvigt avgas system så när jag kommer upp i höga varv så ska den ju dra iväg som fan(eller det va det den gjorde) men nu så verkar det som att röret har laggt av den drar inte iväg som den gjorde förut när den kom upp i högt varv någon som vet något? :)
Lucpel
Elmoped

Inlägg av Lucpel »

Det som jag först kommer att tänka på är att det kan finnas läckor i röret någonstanns, tex vid kolvmynningnen eller ljuddämparn eller någon annan skarv. Det andra som skulle ha hänt är att något har lagt sig i vägen för luftinsuget vilket hindrar den här "turbon" du pratar om i högre varv. Kolla dem två sakerna till att börja med. :D
DinoMorgan
Elmoped

Inlägg av DinoMorgan »

Lucpel skrev:Det som jag först kommer att tänka på är att det kan finnas läckor i röret någonstanns, tex vid kolvmynningnen eller ljuddämparn eller någon annan skarv. Det andra som skulle ha hänt är att något har lagt sig i vägen för luftinsuget vilket hindrar den här "turbon" du pratar om i högre varv. Kolla dem två sakerna till att börja med. :D
Okej men det går väll att köra eller asså det skadar väll inte avgasröret eller liknande? :)
Lucpel
Elmoped

Inlägg av Lucpel »

Jag är inte så duktigt på moppar egentligen men det borde det inte göra nej. Bara sämre prestanda.
Skriv svar