Vivacity Nudebar problem

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Victornorberg
Elmoped

Vivacity Nudebar problem

Inlägg av Victornorberg »

Hallå boys n girls, köpte ett nudebar på biltema och en str8 styrstam och satte ihop de. Problemet kom när jag skulle sätta på handtagen och bromsarna mm. Alla sladdarna är för korta så bromsen hamnar väldigt långt in och gasvajern når inte. hur ska jag lösa detta? eller går det helt enkelt inne?

OBS bromsarna hamnade nästan i böjen på styret alltså där de går ner mot styrstamen

Mvh Victor
"Det måste vara ett quote by me"- Emilia 2014
Användarens profilbild
mojoxom
Svårstartad skrothög

Re: Vivacity Nudebar problem

Inlägg av mojoxom »

Victornorberg skrev:Hallå boys n girls, köpte ett nudebar på biltema och en str8 styrstam och satte ihop de. Problemet kom när jag skulle sätta på handtagen och bromsarna mm. Alla sladdarna är för korta så bromsen hamnar väldigt långt in och gasvajern når inte. hur ska jag lösa detta? eller går det helt enkelt inne?

OBS bromsarna hamnade nästan i böjen på styret alltså där de går ner mot styrstamen

Mvh Victor
Ta loss fram kåpan och kolla om du kan försöka dra fram alla kablar lite extra, gjorde det på min viva och dom blev typ 20-30 cm längre, dom kan sitta fast lite men bara man håller på och joxar så blire bra!
Hare bra!
Peugeot Vivacity 06 Sportline
Topp hastighet: 120km/h
Cylinder: Polini Corsa 70cc
Rör: Rensat Orginal.
Förgasare: Dellorto 17,5mm
Reeds: Polini
Variator: Polini Hi-Speed
Vikter: Polini 7,7g
Koppling: Malossi Fly-Clutch
Vev: Jasil Evolution
Rem: Polini