Försäljaren säger att Peugeot Kisbee är en tjej moped? :-P

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Mattias W
Elmoped

Försäljaren säger att Peugeot Kisbee är en tjej moped? :-P

Inlägg av Mattias W »

Hej :)

Tittar på moped åt min pojk å tyckte Kisbee verkade väldigt prisvärd för 15000:- men enl örsäljaren e det en tjej moped, alltså stämmer detta verkligen? :-P

Tack på förhand!

Mvh /Mattias Widell
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Nej, Scooter är till för alla kön!

Det är enbart säljarens personliga åsikt.
Nisse-HMR
Elmoped

Inlägg av Nisse-HMR »

om du gillar kissbee så kan du ju ta en titt på streetzone istället då den är lite mer pojkigare med 2takt etc
Spännande män luktar bensin
Mattias W
Elmoped

Inlägg av Mattias W »

Han menade att just den scootern e lite mindre och att den e en tjej scooter, men låter ju konstigt att det finns en modell som skulle vara byggd just för tjejer :-P
pegman
Svårstartad skrothög

Inlägg av pegman »

Vill du ge han en scooter så tycker jag att de borde vara aerox, slider, vivacity, speedfight 2, ludix m.m.
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
Tiggetigge
Elmoped

Inlägg av Tiggetigge »

Tjejmoppe och tjejmoppe, kan väl jämföras med att köra en Vw bubbla cab som kille kanske, vilket dem flesta nog inte tycker är det tuffaste riktigt.

Är din son intresserad av mopeder osv skulle jag låta honom kolla upp lite olika modeller som han tycker är häftiga, mitt bästa tips är däremot att kolla blocket, en begagnad Yamaha/peugeot/Aprilia/Gilera osv med några år på nacken men i fint skick får du utan problem under 15 tusen, då har du även kvar budget till hjälm och lås, ev handskar osv. När du kollar begagnat, fokusera hellre på skicket och om mopeden skötts om som den ska, än miltal och ålder. :) Håll dig däremot borta från kinesmopparna, dvs Baotian, Tms, linglong osv...

Mvh
Det jag inte förstår - förstör jag
Användarens profilbild
Scarill
Elmoped

Inlägg av Scarill »

Köp han en Yamaha Slider eller Yamaha Aerox om det ska vara scooter så borde han bli glad :) 2 av dom populäraste scootrarna.
Skriv svar