Har väl inte haft några större nära döden upplevelser med moppen, men när jag var cirka 6 år så åkte jag med farsan, när vi ligger i cirka 90 springer en älgjävel ut framför på vägen och det var ju vinter så farsan kunde ju inte bromsa ordentligt, älgjäveln lägger sig på vindrutan och ligger där och sprattlar en liten stund, har aldrig varit så jävla rädd i mitt liv asså!
Den värsta som hänt när jag kört moppe var väl när en jävla invandrare tyckte sig få köra in framför mig i en rondell när jag redan var i den, var väl 5-6cm ifrån biljäveln och den jäveln ställde sig på tutan, följde efter mig och gav mig sedan en jävla utskällning när jag stannat vid ett rödljus om att jag var oförsiktig osv, jag hävdade ju att han hade gjort fel men tydligen skulle jag vara glad att han inte ringde polisen
En annan rolig upplevelse för när jag varit inne på netto här i stan och handlat, och en förvirrad gammalt tant kommer och skäller på mig för att jag kör cross på allmän väg och dessutom är under 18

Visade moppekörtkort och sa att hon kunde ta reg. nr, men fick som svar att jag ska hålla mig till mopeder och inte förfalska nummerplåtar

Hon hotade med att ringa polisen om hon såg mig igen

Stod nog kvar i nästan en kvart efter hon hade gått in på netto och bara skrattade, skrattar fortfarande som fan åt det. Det bästa var ju hennes sura tantmin när hon kom ut från affären igen

Såg henne bannemig nästa dag och såg hur hon blängde och rotade i handväskan

Såg aldrig polisen dock