Trimhjälp till Gilera SMT 2013

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
broberg18
Elmoped

Trimhjälp till Gilera SMT 2013

Inlägg av broberg18 »

Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör
65-75 km/h, den är helt original, snabba svar sökes! :D
BrolleB
Erdenstam
Elmoped

Inlägg av Erdenstam »

Plugga ur röret :)
broberg18
Elmoped

Inlägg av broberg18 »

Erdenstam skrev:Plugga ur röret :)
många har sagt att man behöver byta huvudmunstycke då
BrolleB
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Stämmer. Dock är det dumt att förstöra orginalröret, skulle hellre köpt ett trimrör. Behöver inte vara jättedyrt :)

För övrigt behöver du byta munstycke i stort sätt vad du än gör förutom cdi/drev.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Erikxz
Elmoped

Re: Trimhjälp till Gilera SMT 2013

Inlägg av Erikxz »

broberg18 skrev:Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör
Enklaste skulle vara att köpa ett större huvudmunstycke och ett trimrör, men det kostar ju en del ^^ Jag pluggade ur mitt originalrör och bytte till 90 i huvudmunstycke och tog bort skorstenen, så gör den 80-85 ungefär, men om du vill få den till 65-70 skulle jag rekommendera att fila upp pluggen en aning och skaffa trimrör. :)
<--- Galleri!
broberg18
Elmoped

Inlägg av broberg18 »

Erikxz skrev:
broberg18 skrev:Jag är helt ny med moped och kan ingeting, så jag söker lätta och snabba trimförslag som även den sämsta kan utföra. Helst så att moppen gör
Enklaste skulle vara att köpa ett större huvudmunstycke och ett trimrör, men det kostar ju en del ^^ Jag pluggade ur mitt originalrör och bytte till 90 i huvudmunstycke och tog bort skorstenen, så gör den 80-85 ungefär, men om du vill få den till 65-70 skulle jag rekommendera att fila upp pluggen en aning och skaffa trimrör. :)
Jag harmfunderat på det och ska nog dreva om till 12/53 och köpa trimrör, och byta huvudmunstycke vad tror ni att den kommer toppa då på ett ungefär?
BrolleB
Användarens profilbild
Jetforce_Dahlin
Jetforce #1
Kontakt:

Inlägg av Jetforce_Dahlin »

broberg18 skrev:
Erikxz skrev:
Jag harmfunderat på det och ska nog dreva om till 12/53 och köpa trimrör, och byta huvudmunstycke vad tror ni att den kommer toppa då på ett ungefär?
80-85 är nog ingen dålig gissning med en sådan setup. Att överväga ett effektrör låter klokt om din moped är helt ny. Andrahandsvärdet kan sjunka väldigt mycket om du har gjort ändringar som är svåra att få ogjorda. Det är också något du kan tänka på om du får för dig att lackera och/eller modda kåpor.

Utan att låta tråkig så kan det vara bra att köra helt orginal ett tag innan du trimmar. Självklart går det bra för de allra flesta, men olyckan är lätt framme. Det är mycket som man inte tänker på som ny på två hjul. Se till att du är van med moppen, och inte blir överraskad allt för ofta i trafiken innan du fokuserar på att köra fort.

Hoppas att du är nöjd med moppen i övrigt :D
Polis: Hur fort går den här mopeden då?
Jetforce: Hur länge tänker du gasa?
broberg18
Elmoped

Inlägg av broberg18 »

Blir mopeden bara starkare eller blir den även snabbare ifall man drevar till 12/53? :)
BrolleB
Kevann00
Elmoped

Drac

Inlägg av Kevann00 »

Elr så köper du en till moppe en Rieju drac elr nån 30 moppe som jag gjorde för typ 3000 o trimmar upp så du har kvar en orginal moppe kan va bra om snutten e i Laxå o du vill köra... Trimma alldrig me reg plåt bara idioter som gör[/i]
Skriv svar