Hjälp!

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Matte6
Elmoped

Hjälp!

Inlägg av Matte6 »

Hej, jag har en aprilia sr 50. Jag har två problem, Problem 1: Den skakar/hackar när man står still och axxar till 15 km/h sen slutar hackandet...(har bytt variatorrem och variator vikter). Problem 2: Och nu för några dagar sen började den gå dåligt ( den orkar upp till 20 sen slutar sen orkar den inte axxa ordentligt), Jag rensade förgasarn utan resultat :cry: Vad kan vara felen??SNÄLLA HJÄLP?? variator ringen är borta sen länge och den har inget luftfilter ska dock sättaa på de nu!
Sendarajder
Varnad

Inlägg av Sendarajder »

ja men isåfall e de för du inte har nåt luftfilter det är därför den hackar som den gör du vet att det ärinte så smart att köra utan luftfilter då cylindern kan skära
Användarens profilbild
Senda
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Senda »

Tar du bort filtret får den mer luft, alltså behöver den mer bensin. Men sätt på filtret för guds skull!!!!!!
Matte6
Elmoped

Inlägg av Matte6 »

jag har satt på luftfiltret uttan förändring, men jag har någ kommit på problemet.
Haapis
Svårstartad skrothög

dd.

Inlägg av Haapis »

på med luftfiltret, och om du kör utan luftfilter ett tag så är förgasaren fylld av bajs om ett tag så du vet.

Och den får för mycke luft tror jag på med original luftburk om du har helt original elr så tar du och byter större munstycke och lägger en sport luftfilter;)
Låst