Hjälp med att byta musntycke

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Elajas99
Elmoped

Hjälp med att byta musntycke

Inlägg av Elajas99 »

Tjena,
Behöver lite hjälp med att byta munstycke på min slider 09. Jag vet ungefär hur man gör men vill bara vara säker :) Har kollat på massor av tutorials men dom flesta har en bensinkran och som jag har fattat det rätt så har inte jag det. aja, tacksam för svar :)
SteekarNE
Elmoped

Inlägg av SteekarNE »

Bränslekranen har ingenting med byte av munstycke att göra...

Det du gör är att du antingen, plockar loss förgasaren, eller bara vrider på den. På undersidan av den kommer du att hitta några skruvar som håller i en liten kopp. Skruva loss de skruvarna och under där kommer du att hitta huvudmunstycket. Ta loss bränsleslangen först, annars kommer det att forsa soppa när du öppnar.
Yes I come from swidistan, I know no walla walla.
cod3mwf
Svårstartad skrothög

Re: Hjälp med att byta musntycke

Inlägg av cod3mwf »

Elajas99 skrev:Tjena,
dom flesta har en bensinkran och som jag har fattat det rätt så har inte jag det.
Nä precis du har en så kallad vacuum kran som ger bensin när motorn är igång, Den har 2 slangar 1 bensin slang å en vacuum som antingen sitter på förgasaren eller på insug !. Angående att byta munstycke så rekommenderar jag dig att ta loss hela förgasaren då det brukar vara rätt så trångt å komma åt på scootrar !
Elajas99
Elmoped

Inlägg av Elajas99 »

Det gick bra att byta. tack för svaren :)
Skriv svar