Min gilera stalker från 2010 startar ej för nu läget, vad jah har bytt på den är
Doppler Endurance vev
Insug (original då det gamla var trasigt)
Byt tändstift samt tändhat från honda
cylinder packningar
jag tog bort automat choke då den var sönder och köpte en Manuel istället
har bytt bensin slang och vacum
Jag har kollat gnista och den är fin.
Det kommer Bensin då jag kickar så kommer det fullt i slangen
JAg har rengort hela förgasaren alla skruvar / munstycken
Nålen åker tillbaka som den ska och fastnar inte.
Har kollat membranen och dom verkar vara i bra form.
Jag skaffade en Malossi performance fläkt som är fläkt på remskivan istället och jag hade original skiva med separat fläkt innan. den nya malossi fläkten har nu då slätt i fästena och sitter lite si sådär löst kan det vara problemet kanske?
imon ska jag mäta kompet på den med en kompis men jag har kollat cylindern och kolvringar samt kolv. Snälla skriv vad ni tror kan ha hänt då jag inte haft tillgång till moppe under 4-5 veckor och jag använder den till skolan samt kompisar så //mvh Bedoz
PapaEmeritus99 skrev:Det behövs 4 saker för att en motor ska starta 1. Komp 2. Gnista 3. Bensin 4. Luft. Kommer det bensin till cylindern?
Ja det kommer bensin på tändstiftet och det blir blött på kolven typ så antar la det. ska mäta komp imorgon men om det är dålig komp vad ska jag byta då?
PapaEmeritus99 skrev:När jag inte hade gnista på min moped fast det är en 4taktare hursomhelst. Då blev stiftet helt svart
men jag menar jag höll stiftet mot cylindern och det kom gnista när jag kickade, jag har igentligen för litet munstycke fattar inte, men kan det inte kanske bli oboybrunt igen om jag kör ett tag? kanske bara för jag kickat så mycket