Jag börjar med det uppenbara.
Plugga ur cylindern. Det sitter en hårdmetallplugg som kan vara lite svår att få ur men med diamant/keramiska slipstift så går det till slut. Ett alternativ är att borra upp pluggen till runt 12 millimeter och det är smartare när man ska behålla originalförgasaren eftersom man bibehåller sachsmotorns fina vridmoment. Kräver dyr borr däremot(+150:-).
Fila upp tre millimeter i kolven på insugssidan för att så mycket luft/bränsleblandning som möjligt ska hinna förbi.
Avgasporten kan du låta vara om du inte tänkte köpa en större förgasare, annars gör det en del på varvvilligheten.
Eftersom du inte har råd att lägga ned några pengar så finns det inte så mycket mer du kan göra.
Ovanstående ingrepp tillsammans med ett ställbart munstycke får väl upp moppen i runt 45km/h.
Om du i framtiden vill köpa en cylinder, så fall inte för de billiga trehalvorna ty kvalitén på dessa är inte vad den en gång var. Köp då i stället en fartvindskyld 60cc och slipa ned kylflänsarna med en vinkelslip. Jag har haft en sådan på min bruksflaka i fem år och den har bara gått och gått... använder originalförgasaren med ställbart munstycke och den är stark som en oxe må ja säga...

Allt går att räjsa.