Hejsan svejsan. Har en Yamaha dt50x -08 som jag tycker går lite slött (inget fel vad jag vet). Det jag är ute för är egentligen inte hastighet utan endast ax och drag i uppförsbackar. Anledning är för att jag inte vill riskera att bli tagen av snuten liggandes i 70 då jag är ganska nöjd med 55 som den går nu ändå.
Kan man smälla på ett urpluggat trimrör med strypt cdi för att endast få mycket kraft utan att öka hastigheten märkbart?
Lucpel skrev:Hejsan svejsan. Har en Yamaha dt50x -08 som jag tycker går lite slött (inget fel vad jag vet). Det jag är ute för är egentligen inte hastighet utan endast ax och drag i uppförsbackar. Anledning är för att jag inte vill riskera att bli tagen av snuten liggandes i 70 då jag är ganska nöjd med 55 som den går nu ändå.
Kan man smälla på ett urpluggat trimrör med strypt cdi för att endast få mycket kraft utan att öka hastigheten märkbart?
Yup, du måste isåfall även byta munstycke. Du kan sätta på andra drev efter det så den inte går över 55
Dem säger att jag inte bryr mig, men det skiter jag i!
Lucpel skrev:Hejsan svejsan. Har en Yamaha dt50x -08 som jag tycker går lite slött (inget fel vad jag vet). Det jag är ute för är egentligen inte hastighet utan endast ax och drag i uppförsbackar. Anledning är för att jag inte vill riskera att bli tagen av snuten liggandes i 70 då jag är ganska nöjd med 55 som den går nu ändå.
Yup, du måste isåfall även byta munstycke. Du kan sätta på andra drev efter det så den inte går över 55
Byta munstycke såklart ja Men är det verkligen nödvändigt att dreva om? Den kör redan pizza drev där bak så det kommer se helt korkat ut. Hur snabbt tror du den går utan omdrev ?