Behöver hjälp med trim

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
philiplidholm
Elmoped

Behöver hjälp med trim

Inlägg av philiplidholm »

Jag har en Derbi send x-tream 05 som jag har ett högvarvigt trimrör (giannelli street 2t) och hade tänkt att köpa en 70cc cylinder. Och då undrar jag om jag behöver byta vev på moppen eller om det går som det är. och ni får gärna tipsa om ni vet någon bra cylinder för hyfsat bra peng. sen hade jag även tänkt att köpa ny förgasare och där får ni också gärna säga till om ni vet någon bra och vilken storlek och sånt.
tack på förhand
Mvh Philip
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

skulle la rekommendera detta om man vill ha bra effekt för ett bra pris

Cylinder - Airsal 70cc Racing

Förgasare - Dellorto PHBG 21mm

Använder själv Airsal 70cc Racing på min AM6, just nu en PHBG 17.5mm men har även PHBG 21mm, båda fungerar klockrent!

Veven ska du inte behöva byta på denna, men för att vara på den säkra sidan så kan du ta Airsal 70cc Sport istället, skiljer typ 100kr. På min fungerar Racingen utmärkt med orginalveven. Är inte helt säker men jag tror dessutom att Sport är gjutgärnscylinder och Racingen Aluminium. ( Racingen är jag säker är Aluminium )

Om du bestämmer dig för dessa så dubbelkolla så det är rätt modell på sendan, inte helt 100 att jag tog rätt.
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
philiplidholm
Elmoped

Okej det är precise dom jag har lagt i varukorgen på twostroke :) min kompis har orginal vev och han sa att det skulle gå med den cylindern också så jag kör på det. men jag ska även ha ett sportluftfilter tycker han och har du något som du kan rekomndera?
Mvh Philip
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

För mig skiter jag i vilket luftfilter jag tar faktiskt, kör bland annat på biltemas för 100kr tror jag de är. Skulle aldrig köpa ett för typ 300kr, de finns inte.. :)

Enda jag eventuellt skulle bry mig om är färgen isåfall så de passar in med resten ;)
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
philiplidholm
Elmoped

Okej men jag hittade en för 220kr som jag kör på men tack för hjälpen :)
Skriv svar