Hej!
Första inlägget så ursäkta om jag postar i fel forum.
Det är så att vi köpte en Yamaha aerox till min bror i 15 årspresent och det sitter ett leovince zx rör på och det jag märker när jag kör den är att ibland när man ger full gas så går den bra men i nästa veva så går den inte lika bra, känns liksom orklös. Pratade med En kompis och han nämnde något om att sätta på andra vikter. Så nu vänder jag mig till er proffs!
Vad kan detta vara?
Tack på förhand.
Hälsningar Andreas
Jag har absolut ingen aning om det faktiskt. Vi köpte moppen igår och det ända jag vet är att det sitter ett leovince rör på. Hur ser man om munstycket är bytt från original? Vilken storlek bör jag ha på med effektröret
skruva loss förgasarn och ta bort en sak som ser ut som en svart kopp så ser du två skruvar å där står det 2siffror på varje skruv, är den trimmad med effektrör så borde den ha runt 70-85 i munstycke alltså siffran som står på skruven
Okej jag ska kika på det. Vart kan man köpa munstycken? Behöver jag 2 st? Är inte så hajj på moppar men skruvvana har jag ifrån bilar. Men ska skruva och kolla vad som sitter på.
Nä det är ju sant
För när jag körde den igår så va axxet gött ena gången, nästa gång så va de som att orken inte fanns, den gick ju framåt men inte med det draget. Låter det som munstycket?
Ska även kolla så att strypningarna i röret är borta. Något mer jag bör kolla?
Går den alltså bra från att du stått still tills du saktar ner och då liksom blir den orklös när du drar på igen?
Isåfall behöver du nog en hårdare tryckfjäder.
Nej inte direkt så, utan den kan gå bra från stillastående samt när man släpper av och drar på igen. Och i nästa stund så går den inte alls lika bra. Men ska skruva av munstycket och kolla om det sitter en 86:a på för det är original på aerox 01 30 moppe. Då kan det vara felet.