Danne- skrev:Jag skulle vilja hoppa in här lite, Vill speciellt kommentera pizza-bagarns uttalande om "men då varken däck, ram eller bromsar är anpassade till de hastigheter"
Det stämmer INTE.
Kan ta Peugeot speedfight som exempel. Det är exakt samma delar på 50cc modellen som på 100cc modellen. Bromsar, ram osv har exakt samma artnr ifrån tillverkaren på båda modellerna, Så det är inga problem att tuta och köra i högre hastigheter. Även stötdämpare, lager osv är exakt samma. Det är bara själva motorn som skijer dem åt. Så man skule kunna göra ett motorbyte rakt av och sen tuta och köra.
Snuten försökte köra den taktiken mot mig en gång, Det lyckades dem inte så bra med. Den tiden är förbi.
Håller med dig helt på dedär!
Kopierade allt från en körkortssida utan att läsa!
Blir själv förbannad på folk som påstår det haha

(mig sjäv alltså)
På äldre mopeder är det ju dock kanske inte det bästa, hade en bekant som trimmade en puch dakota med 70cc och effektrör etc. visst va det kul att åka men kändes rejält ostabilt och inte speciellt säkert men kanske är det som gör det spännande
