Tja! Har en vivacity som jag trimmade och ställde in förgasaren på under sommaren, och nu när det blivit lite kallare väder så har den fått sämre axx och toppfart. Ibland när den står några timmar så kan elstarten driva utan att nåt händer o den startar efter 10 kickar. Aldrig hänt sen jag köpte den innan sommaren.
Kan det vara förgasarinställningarna? Isåfall vad ska ja ändra?
Ah, går det inte och skruva lite på luftskruven? har inte lust o pilla med munstycket efter sist då det är för jobbigt, men tror du inte det räcker med att ändra luftskruven och isåfall vilket hål ska man skruva för mindre luft?
TheAndersson skrev:skruvar du in skruven så får den mer bensin, ut så får den mindre.
Du vill skruva den inåt.
Den får absolut inte mer/mindre bensin bara för att du skruvar in eller ut luftskruven, luftskruven ställer precis som namnet berättar; hur mycket luft den får.
Du skall ändra munstycket, det är inte så svårt. Kom ihåg vad du har för storlek i nu och byt uppåt tills den går som den ska sen byter du tillbaks i sommar när det blir "varmt" igen.
TheAndersson skrev:skruvar du in skruven så får den mer bensin, ut så får den mindre.
Du vill skruva den inåt.
Den får absolut inte mer/mindre bensin bara för att du skruvar in eller ut luftskruven, luftskruven ställer precis som namnet berättar; hur mycket luft den får.
Du skall ändra munstycket, det är inte så svårt. Kom ihåg vad du har för storlek i nu och byt uppåt tills den går som den ska sen byter du tillbaks i sommar när det blir "varmt" igen.
Nu menar jag i förhållande till luft.. skruvar du in skruven så får du mer bensin i förhållande till luft.
Det kan räcka att skruva in luftskruven på en sån här liten temperaturskillnad, annars får han självklart byta munstycke
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..
Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
cod3mwf skrev:Dock så används luftskruven för att justera tomgången å lågvarv när du håller fullgas så är det 100% huvudmunstycket som gör skillnad
Den kan faktiskt påverka hela registret om det inte är alldeles för litet munstycke det handlar om har själv justerat den på min aerox och det märks i hela registret.