Tjenare! har ett litet problem. Min drac vill inte varva ur 5an och 6an. Det sitter ett techigas enox som är urpluggat men så fort man växlar från 4an till 5an så blir det som ett "böande" typ så går det ner i lägre varv och kommer aldrig upp i varv även om jag ligger o pressar på 5an. Har 13/56 drevning och vet inte om det är för tung drevning med bara avgasrör eller kan det vara något annat?
YourShoulder skrev:Låter som att den inte får nog med bensin?
Håller med dig exakt men om man står still och varvar så hör man att det blöddrar på fullgas så den får lite lite förmycket bensin. Det va värre förut men efter att gett den mer luft så har det blivit mindre men inte gjort någon påverkas på varvningen :S
TheAndersson skrev:Borde inte vara för tung drevning tycker jag.. Har 13/53 på min drac, visserligen har jag 70cc på men kan lätt dreva den tyngre om jag vill.
Har den alltid betett sig såhär?
Du kan alltid testa skruva in luftskruven en bit, går den bättre då så vill du ha ett större munstycke
Efter att jag bytt röret så har den alltid gått så :S Sätter jag i ett större munstycke så är det helt omöjligt att varvar ur och sätter jag i mindre så böar den. Har 85 i just nu. Antingen får jag pröva att beställa 12 drev fram eller beställa 84 munstycke :S