Derbi setup?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
IaacBerntsson
Elmoped

Derbi setup?

Inlägg av IaacBerntsson »

Hej, har tänkt att köpa den cylindern http://www.twostroke.se/product.asp?product=21318 Och detta trimrör http://www.twostroke.se/product.asp?product=22533
Då undrar jag vad mer jag behöver köpa eller ändra på så de ska "funka"
Tacksam för svar mvh isaac
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Tillhörande vev på 45mm slaglängd kommer gå åt samt att du fräser upp blocket för den ökade slaglängden en matchportning av spolkanaler skadar inte när man ändå är och igång och filar i motorblocket men inte nödvändigt, ramlager lär bytas till c3. En förgasare på 26-32mm samt matchande reeds och insug. Tändning lär även den bytas om du vill få ut all effekt!

Motorblocket behöver för övrigt inte borras för att cylindern ska gå ner på Derbi det är felaktig information men däremot för veven som jag nämnde. Beroende på ändamål avgör du om det är värt det eller inte och ska man bara köra på gatan så finns det nog bättre alternativ. Cylinderkitet är dock värt varenda krona bra grejer som levererar mycket effekt till ett rimligt pris.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Hilmer, C3 är ju original! Du menar C4?
IaacBerntsson
Elmoped

Inlägg av IaacBerntsson »

Hilmersson skrev:Tillhörande vev på 45mm slaglängd kommer gå åt samt att du fräser upp blocket för den ökade slaglängden en matchportning av spolkanaler skadar inte när man ändå är och igång och filar i motorblocket men inte nödvändigt, ramlager lär bytas till c3. En förgasare på 26-32mm samt matchande reeds och insug. Tändning lär även den bytas om du vill få ut all effekt!

Motorblocket behöver för övrigt inte borras för att cylindern ska gå ner på Derbi det är felaktig information men däremot för veven som jag nämnde. Beroende på ändamål avgör du om det är värt det eller inte och ska man bara köra på gatan så finns det nog bättre alternativ. Cylinderkitet är dock värt varenda krona bra grejer som levererar mycket effekt till ett rimligt pris.
okej, tack så mycket. Vad kommer allt kosta tillsammans? Det jag länkade kostar ungefär 5 tusen. Hur mkt kommer jag få lägga till utöver det?
Användarens profilbild
Hilmersson
Svårstartad skrothög

Inlägg av Hilmersson »

Rexxy skrev:Hilmer, C3 är ju original! Du menar C4?
Korrekt omformulerar, SKF c3. Har noterat två olika typer av standard vevlager i Derbi motorerna var på det ena har varit någon polsk historia jag personligen inte ser som tillförlitligt oavsett spel och man byter ju ändå lager varje gång man klyver en motor. c4 ser jag inga behov för!

IaacBerntsson skrev:okej, tack så mycket. Vad kommer allt kosta tillsammans? Det jag länkade kostar ungefär 5 tusen. Hur mkt kommer jag få lägga till utöver det?
Det beror på hur mycket du gör själv och om vi pratar om nya delar givetvis. Men snabbt räknat kanske 5-8k extra kanske..
Skriv svar