Motor går dåligt

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Motor går dåligt

Inlägg av ifxbee »

Okej så här e storyn.
Min moped gick bra efter det att jag drog min plugg, den toppade 100 och accelererade jävligt bra och allt va okej osv.
Idag när jag körde till skolan var allt helt normalt, men jag märkte att den va lite "svårstartad." Inte särskilt svårt, men jag behövde choka och kicka nån gång. Den brukar oftast gå igång på första eller andra kicken utan chock. Men när jag hämtade den och va påväg hem märkte jag att den förlorade kraft och att den inte riktigt fick bensin, så jag tänker liksom att det kanske skulle kunna vara munstycket eftersom jag inte ställt in förgasaren än. När jag nästan var hemma så slutade den gasa även fast jag drog i gashantaget och då dog den. Jag fick igång den igen genom att springa igång den sen efter typ 200m hände samma sak igen. Då chockade jag och den gick igång och gick ungefär samma avstånd sen hände samma sak, men då slog jag på chocken medans jag körde och det gick att gasa igen, men bara i några sekunder. Jag hade lite bensin och jag tänkte att det kanske var dags att slå över till reserven, och det gjorde jag och då gick det att köra utan att den dog men kraften var fortfarande borta. Då körde jag och tankade, gjorde ingen skillnad förutom att jag kanske inbillar mig att den går som vanligt på lågvarv. Den går jätte dåligt och vill inte riktigt varva på Mid-Hög, när jag försöker dra på så märker jag att den inte får bensin nog för att gå upp över 60, den brukade gå upp i 80 utan problem.

Jag oroar mig för att den kan vara påväg att skära, eftersom jag har varit med om att det där att den "slutar gasa" lite medans jag gasar när jag körde cross och då höll den på att skära.
Men skulle det kunna vara något glapp i chocken eller något?
Jag har absolut ingen aning vad som händer.

Aprilia MX50 -04
Min setup just nu:
Opluggat Gianelli 2T Enduro
Athena 50cc
12/51 Drevning
Sportluftfilter (monterat i luftboxen)
Sportmembran
Original förgasare 16mm - 80 munstycke original
Användarens profilbild
ifxbee
Elmoped

Inlägg av ifxbee »