Hej, jag har en Hyosung Sense 2004 som jag köpte billigt av min bror. Den är väldigt gammal + att den var inne på service senast 2009..
Ca 1-1,5 månader efter jag köpt den börja den krångla. Först paja fläkthjulet så jag bokstavligen fick plocka delar inne i utrymmet.
Efter det fungera den bra några veckor innan nästa problem började, den blev väldigt trött och börja "små hosta" och sedan dog, jag rengjorde förgasare, bytte tändstift, gjorde rent luftfilter samt lagade en liten läcka i oljetanken. Soppafiltret är bytt och nytt, dessutom upptäckte jag att slangarna för soppan var helt igenstoppade så de inte kom en enda droppe igenom. Råkade också komma åt förgasarinställningarna vilket var ett STORT misstag. Efter detta har den bara krånglat..
Senaste tiden nu har den mest stått. Förutom det har jag små kört samt justera förgasarinställningarna mellan körningarna.. Just nu går den att köra ungefär 15 minuter innan den dör, nu är de så att den går bra tills man bromsar in och just när den ska varva upp hör man hur den inte riktigt orkar utan den bara dör, inge hostande eller något. Som tur var hittade jag en gammal bild jag tog på förgasaren innan den rengjordes och där ser man klart och tydligt hur inställningarna ser ut, dock är jag inte säker på att "antal varv" är rätt för när jag satt den så skårorna i skruvarna stämmer med tidigare så får jag detta problem att den dör efter 10 minuter, den ryker bra också.
jag har själv inte meckat tidigare med mopeder innan dessa problem uppstod, nu är jag imorgon inne på vecka 7.. Finns de några bra nybörjartips ni kan ge? Googlat som bara den, hittade dock några youtube klipp där andra ger bra tips på hur man justerar