Honda mt5 trimhjälp sökes

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Moppeslaktarn
Elmoped

Honda mt5 trimhjälp sökes

Inlägg av Moppeslaktarn »

Tjaa :) för det första så har jag en mt5a som vägrar att varva riktigt när jag ska åka iväg utan de bara såkallat ''fyrtaktar'' så jag lär springa upp den i varv för att den ska gå att köra snabbare än 10 km/h :? förmodligen någon förgasarinställning? luftskruv och vad mer finns det att justera? :wink:

iaf jag tänkte börja träna bakhjul så vad behövs för att få den att orka?
sitter något sorts trimrör på den nu :) med orginal cylinder och orginal förgasare toppar den runt 60 så tänkte om det hade dugit med 70cc å högkomp topp å 21mm förgasare å nytt insug till förgasaren? :) men vill nt lägga ut hur mycket pengar som helst då jag funderar på aerox i framtiden :P
Användarens profilbild
Rotmosmannen
Farsans gamla zündapp

Re: Honda mt5 trimhjälp sökes

Inlägg av Rotmosmannen »

Moppeslaktarn skrev:Tjaa :) för det första så har jag en mt5a som vägrar att varva riktigt när jag ska åka iväg utan de bara såkallat ''fyrtaktar'' så jag lär springa upp den i varv för att den ska gå att köra snabbare än 10 km/h :? förmodligen någon förgasarinställning? luftskruv och vad mer finns det att justera? :wink:

iaf jag tänkte börja träna bakhjul så vad behövs för att få den att orka?
sitter något sorts trimrör på den nu :) med orginal cylinder och orginal förgasare toppar den runt 60 så tänkte om det hade dugit med 70cc å högkomp topp å 21mm förgasare å nytt insug till förgasaren? :) men vill nt lägga ut hur mycket pengar som helst då jag funderar på aerox i framtiden :P
Lär dig kö bakhjul på mt5an :) fan va najz inte ba folk som köper slider :roll:
Men kolla...ja la en post!
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

65cc, 17.5mm förgasare bör räcka att skaffa :)
Möjligtvis drev också då
Körkortet draget, ingen mer lek för mig på ett tag..

Audi A3 1.8T
Audi A3 1.8T (Krockad och skrotad)
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Moppeslaktarn
Elmoped

Haha aa de hade varit nice att kunna va lite egen och inte bara köra slider och aerox :)

Vart går det att få tag på dom delarna billigt då? :D ekonomin är ju inte på topp precis :lol: hehe :P har antingen 17.5 eller 21 mm delorto till AM6 som kanske kunde gå att modda om :P men enklast är ju å bara köpa färdigt och åka satan ;) man lär väl ha ett annat insug + membran också? för brukar inte orginalinsugen va ''strypta''? :roll:
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Kolla in trimbutiken.se :)

Insuget är strypt, ja.
Kör själv dellorto på min mt, du behöver ett insugningsrör med rund anslutning, och ett gummirör mellan insug och förgasare.

i värsta fall funkar org. Förgasare också, tänker mer på temperaturen. Membran är inget måste att köpa, speciellt om du inte vill lägga mycket pengar, mitt malossi membran kosta typ 500kr

Audi A3 1.8T
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Moppeslaktarn
Elmoped

Okej :) ska kolla där :) det kanske går att göra eget insug om man är duktig ;) membranet går väl att böja (själva plåten) så den uppnas mer om det skulle behövas? :)
Användarens profilbild
TheAndersson
Kinaraket

Inlägg av TheAndersson »

Självklart kan man göra ett eget insug om man år duktig, membranet skulle jag inte ge mig på att böja upp, lättare att falla så den går sämre än bättre. Själv tog jag bort stoppen helt och hade väl tur, men när jag bytte till malossin så var där en glipa

Audi A3 1.8T
Saab 9-3 2.0t (Skrotad)
Rieju Drac (Såld)
Honda MT5 (Såld)
Pgo Pmx
Speedfight 2
Puch Korado
Moppeslaktarn
Elmoped

Okej :) kollade på trimbutiken å hitta 70cc sats med cylinder å kolv för 700 :- :) en kompis har en topp jag kan få köpa billigt, värt? vad är det för skillnad på hög komps topp? :)
Moppeslaktarn
Elmoped

Tjaa! lite info om vad som händer :P mt5an står i garaget och ska plockas isär under vintern för renovering :) var påväg till flickvännen när den rätt som de var började ryka värre än en påstäld d24 :3 packboxen till veven gick så den förbrände all växellådsolja så förmodligen ska jag beställa ny vev å 80cc å insug+ förgasare :) å då är de lika bra att renovera hela moppen :P
så fortsättning följer :)
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Moppeslaktarn skrev:80cc
Rätt massiv modifikation som krävs för att få 80cc cylinder på moppeblocket. En siffra fel?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Skriv svar