Neonljusmontering.

Här samlar vi alla arkiverade trådar fram till april 2011.
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Neonljusmontering.

Inlägg av ToniQ »

Hej!

Had tänkt sätta på neon ljus under bakskärmen, 2 blåa stavar, men nu så vet jag inte hur man monterar detta? vad exakt måste jag göra, jag har redan köpt 2 neonljus men hur fäster man dem, är ganka så teknisk och så, så säg bara vad man ska göra så tror jag inte det blir några problem, vad för kablar ska man köpa? ni som kan och har sättit på neonljus kan förklara hur ni gjorde :P
[PS. inget tjafs om att jag skrivit i fel tråd eller liknande trams, jag vill ha snabb hjälp så skriv seriöst, tack, om ni inte ahr något vettigt att skriva, skriv då inegt alls.

Endast seriösa svar, med seriösa medlemmar
Välkommen åter!
Användarens profilbild
Dz2
Farsans gamla zündapp

Re: Neonljusmontering.

Inlägg av Dz2 »

ToniQ skrev:Hej!

Had tänkt sätta på neon ljus under bakskärmen, 2 blåa stavar, men nu så vet jag inte hur man monterar detta? vad exakt måste jag göra, jag har redan köpt 2 neonljus men hur fäster man dem, är ganka så teknisk och så, så säg bara vad man ska göra så tror jag inte det blir några problem, vad för kablar ska man köpa? ni som kan och har sättit på neonljus kan förklara hur ni gjorde :P
[PS. inget tjafs om att jag skrivit i fel tråd eller liknande trams, jag vill ha snabb hjälp så skriv seriöst, tack, om ni inte ahr något vettigt att skriva, skriv då inegt alls.

Endast seriösa svar, med seriösa medlemmar
Har inte så mycket att säga men det kan hjälpa :)
Något som jag gjorde var att jag borrade små hål i kåpan 4st dål där t.ex ena neonljuset skall sita sen drog jag buntband igenom och tillsist fäste neonljuset med hjälp av det.

Jag hoppas du köpte "konverters" med? (en liten låda som du kopplar neonljuset till) sen är det bara att koppla det till plus och minus polen på bateriet :)
~OWR~ One Wheel riders ;)
R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

Behöver man inte en strömbrytare, för att man ska kunna ha på den när man vill, inte så att det lyser hela tider:(
Välkommen åter!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

ToniQ skrev:Behöver man inte en strömbrytare, för att man ska kunna ha på den när man vill, inte så att det lyser hela tider:(
vad har du för moppe ?

lånar tråden lite :P borde man inte kunna koppla in neon till en blinkersen ? kommer även neonet blinka isåfall ? :)
Tillhör mille!
Användarens profilbild
rrx_pojken
Svårstartad skrothög

Inlägg av rrx_pojken »

meanzick skrev:
ToniQ skrev:Behöver man inte en strömbrytare, för att man ska kunna ha på den när man vill, inte så att det lyser hela tider:(
vad har du för moppe ?

lånar tråden lite :P borde man inte kunna koppla in neon till en blinkersen ? kommer även neonet blinka isåfall ? :)
det dinns ledstavar om man kan ändra både så dom blinkar och ändrar färg...
KÖR CPI SM -08, INTE RRX LÄNGRE!
Användarens profilbild
meanzick
Axel och Vickes personliga slav
Kontakt:

Inlägg av meanzick »

rrx_pojken skrev:
meanzick skrev:
vad har du för moppe ?

det dinns ledstavar om man kan ändra både så dom blinkar och ändrar färg...
jo, men om man kopplar den till blinkersen borde den väll blinka i vilket fall som hällst ? :P
Tillhör mille!
Användarens profilbild
KoNG
F.D Moderator

Inlägg av KoNG »

Som jag typ säger till alla, sök 8) finna artiklar
LUGNARAAAJ

Utför felsökning/motorrenovering/bestyckning/Inställning/Optimering/Montering och trimning av olika steg till din moped/cross runt om Västra götaland. PMA för mer information

EVO-Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=34937
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

meanzick skrev:
vad har du för moppe ?

Jag har en yamaha dt50sm -04
Välkommen åter!
Användarens profilbild
timmyyy
Svårstartad skrothög

Inlägg av timmyyy »

fäst den i ramen (med hjälp av buntband) eller i bak kåpan(med hjälp av dubbelhäftande tejp). Borra inte isönder något bara. Sen är de bara att koppla in neonet till batteriet, glöm inte en strömbrytare bara. 8)
R.I.P DooD
Användarens profilbild
RamboXII
Elmoped

Inlägg av RamboXII »

Jag använder sklisterlappen som va på baksidan av minna, sen förstärkte jag lite med smältlimm i kanten runt om hela så att dne fick ordentligt fäste, håller med att man inte sta borra i originaldelar, de ska va hela o fina när man säljer den.
Själv har jag Koso lasersticks från twostroke.se, och fy fan va dom lyser, det syns jättebra, det e "sticks" med dioder i, inte direkt något neon men dom lyser;) som sagt, använd dubbelhäftande tejp undertill och förstärk sedan med smältlimm i kanten runt hela. Blir najs ska du se
Bein' Stupid is not illegal, But it is Stupid to be illegal...
Användarens profilbild
ToniQ
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av ToniQ »

Fast ska fästa på med stripes ist!
Välkommen åter!
Låst