Behöver ny motorkåpa (yamaha dt50)

Allt övrigt snack om mopeder som inte faller in de övre kategorierna. Tips, lack mm
Team Valje
Elmoped
Kontakt:

Behöver ny motorkåpa (yamaha dt50)

Inlägg av Team Valje »

Hej!

Jag har haft min Yamaha DT50 nu i ungefär två veckor då min bror har haft den i ett år ungefär stående. Jag köpte den av han och tänkte fixa med den, men nu så har motorkåpan / oljekåpan gått sönder (där man häller i växelolja). Det är bara den yttre som har gårr sönder så den läcker olja :(

Hittar inga sidor heller som säljer det, om ni känner ngn eller om ni säljer en så kan jag gärna köpa en eller om ni hittar en hemsida som säljer :) tack så mycket :) :D :) :lol:
Team Valje

Peugeot XPS Enduro - Inga planer
TGB R50X Jetfighter - Renovera eller trimma :)
Yamaha DT50 - Såld
freshasf*ck
Elmoped

Re: Behöver ny motorkåpa (yamaha dt50)

Inlägg av freshasf*ck »

Team Valje skrev:Hej!

Jag har haft min Yamaha DT50 nu i ungefär två veckor då min bror har haft den i ett år ungefär stående. Jag köpte den av han och tänkte fixa med den, men nu så har motorkåpan / oljekåpan gått sönder (där man häller i växelolja). Det är bara den yttre som har gårr sönder så den läcker olja :(

Hittar inga sidor heller som säljer det, om ni känner ngn eller om ni säljer en så kan jag gärna köpa en eller om ni hittar en hemsida som säljer :) tack så mycket :) :D :) :lol:
Vilken årsmodell är det?
Team Valje
Elmoped
Kontakt:

Re: Behöver ny motorkåpa (yamaha dt50)

Inlägg av Team Valje »

freshasf*ck skrev:
Team Valje skrev:Hej!

Vilken årsmodell är det?
1982
Team Valje

Yamaha DT50 - Såld
Nore Ring
Elmoped

Inlägg av Nore Ring »

Är det en AM6 motor så finns det överallt! :roll:
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Nore Ring skrev:Är det en AM6 motor så finns det överallt! :roll:
I vilken värld känns AM6 och 1982 som nått som hör ihop? Första AM6-moppen kom till Sverige sisådär 1998.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Team Valje
Elmoped
Kontakt:

Inlägg av Team Valje »

G-son skrev:
Nore Ring skrev:Är det en AM6 motor så finns det överallt! :roll:
I vilken värld känns AM6 och 1982 som nått som hör ihop? Första AM6-moppen kom till Sverige sisådär 1998.
De har du rätt i, de är Yamaha's DT50 original motor, nästan omöjlig o hitta. Hittade en på eBay men man vågar ju inte beställa därifrån så ja tog lite Packning på tub som packning och lite Kemisk metall för hålen, de funkar men är ju inte jätte bra, kan inte öppna och se kickaxeln och sånt :/
Team Valje

Yamaha DT50 - Såld
Skriv svar