Derbi Senda blir jävligt varm

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul

Derbi Senda blir jävligt varm

Inlägg av spaaals »

har en Senda 2002 som det inte var några fel med, sen bytte jag till airsal sport 70cc, 19mm förg. osv. När jag startade den första gången var det på tok för litet munstycke (75) så den blev överdrivet varm direkt och fick ingen bensin, arbetade då mig uppåt till 95 och nu går den som den ska, bara att den blir fortfarande väldigt varm efter bara nån km körning. det är så man bränner sig på topplocket.. Man känner av värmen när man står alldeles bredvid moppen. Har kollat kylsystemet och inget är tätt eller trasigt.
Nån som har en aning vad det kan bero på eller om det är naturligt? :)
Den drar även lite tjuvluft från insugsgummit som gör att den böar i mellanregistret men tycker inte det borde påverka temperaturen på moppen?

:roll:
gött å se
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Känner du om kylaren blir varm?

Misstänker du inte luftat systemet. ;)
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Om det dra tjuvluft från insugsgummit så blir detta samma sak som att din motor får för lite bensin på grund av att motorn får för mycket luft och bränsleblandningen blir fel. Laga det om det går provisoriskt med något tejp (om det går) tills du skaffat nytt.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
Användarens profilbild
spaaals
Sunnanö mek & pul

Inlägg av spaaals »

jo kylaren blir varm, likaså slangarna, men inte expantionskärlet. Nä har inte luftat och kanske borde det? har rivit hela kylsystemet ändå :)

jo misstänkte nästan att tjuvluften påverkade det, ska köpa nytt insugsgummi så fort jag kan!
gött å se
Skriv svar