Slirande koppling?

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
pegman
Svårstartad skrothög

Slirande koppling?

Inlägg av pegman »

Tja!! Har en viva som jag tror slirar på kopplingen. När man kör och kommer upp till 40 så kan det ibland hända att den bara varvar utan att nåt händer? Kan det vara att mina kopplingsbackar är slut? Kopplingsklockan var extremt färgad som ett blått avgasgasrör när jag kolla om det spelar roll. Isf undrar jag om jag borde köpa Malossi fly clutch på en gång eller om en standard koppling duger?
Standard koppling
Malossi fly clutch
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
runners
King of the street

Inlägg av runners »

Sannerligen sliten koppling och då blir det ofta ordentligt överhettat när denna slirar. Men kolla även så att det finns en ordentligt fungerande kylning i variator och kopplingsdelen.

Såvida du inte har ordentligt trimmad motor så klarar du dig bra med original koppling. Investera i stället i en kopplingsskål med bättre kylning och sedan en ny koppling så kommer det säkert att bli bra.
Kymco super 9 AC

70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter

Ingen racer men lagom effekt för stadens gator.
pegman
Svårstartad skrothög

Inlägg av pegman »

runners skrev:Sannerligen sliten koppling och då blir det ofta ordentligt överhettat när denna slirar. Men kolla även så att det finns en ordentligt fungerande kylning i variator och kopplingsdelen.

Såvida du inte har ordentligt trimmad motor så klarar du dig bra med original koppling. Investera i stället i en kopplingsskål med bättre kylning och sedan en ny koppling så kommer det säkert att bli bra.
Tack för svaret,
men rekomenderar du motoforce kopplingen samt nån annan kopplingsskål? Skulle du kunna länka en kopplingsskål med bättre kylning då jag inte vet vilka som har bättre kylning? :)
Vivacity -05
Setup:
Gianelli rör
6.0 gram vikter
tobbee91
Elmoped

Inlägg av tobbee91 »

Låter som sliten rem, du kan även kika på vad du har för tryckfjäder i kopplingen, kanske behöver en hårdare? Mvh
Skriv svar