Tja!
Plockat isär motorn pga att det var nå fel i växellådan.
Märkte då att detta drevet satt helt löst, det går och snurra utan att nåt annat snurrar.
Kan detta va felet och kan någon förklara hur det ska vara?!
Det är en Yamaha DT modell äldre. https://www.imageshack.us/i/eyd3pgVCj
Nej, fjäderöglan ska träs in i ett urtag i blocket så den inte kan snurra med drevet.
Packning på tub har sina användningsområden, men det är alltid förenat med viss risk att ersätta en konventionell packning med sånt om man inte kollar exakt vad det ger för skillnad noga - utan packningen kommer kåpan en halvmillimeter längre in mot blocket, ibland är det allt som behövs för att klämma fast något. På denna motorn TROR jag det är okej ändå.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Hej igen!
Splinesen på axeln där framdrevet sitter är ner slitna, måste man byta hela axeln och innebär det klyvning av motor osv? Börjar luta mot att köpa en annan motor då de inte är så dyra.
Tänk på att de flesta gamla DT-motorer vid det här laget är renoveringsobjekt, så bara för att du köper en annan motor betyder inte det att du slipper att riva ner den.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Tänk på att de flesta gamla DT-motorer vid det här laget är renoveringsobjekt, så bara för att du köper en annan motor betyder inte det att du slipper att riva ner den.
Sorry för besväret, fel av mig då jag trodde splinesen var nerslitna när min bror snurrade på drevet när friläget var i så jag trodde att bara drevet snurrade Det var låsbrickan som inte låste fast drevet helt enkelt
Ps. är det i den skåran öglan ska in? https://www.imageshack.us/i/ipyr8luCj