Hej.
Har en Speedfight 2 -06 som jag har två frågor om ..
För det första är den väldigt svårstartad, starta med startknappen är bara att glömma när den är kall, utan man får kicka ca 30 gånger. Har rengjort förgasaren och alla munstycken men till ingen nytta, doppar jag tändstiftet i lite bensin och sätter tillbaka det så startar den med en gång.. Vad kan jag göra för att den alltid ska starta så lätt?
Det andra är att jag har satt på en trimljuddämpare och det funkar kanon, axar bra upp till ca 25 km/h sen mellan 25 och 35 ungefär så är axet betydligt sämre men sen efter 35 så sticker den iväg bra upp till 65 km/h vad ska man göra för att få bra ax hela tiden? Allt är original utom ljuddämparen och den var svårstartad innan jag bytte ljuddämpare..
Hade isär choken igår så jag tror den funkar.. Startgas har jag inte provat men räcker det att använda det en gång eller måste man hålla på med det hela tiden?
startgas använder man ofta för att få gång motorn oftast vid sådana tillfällen när man till exempel bytt förgasare då det kan ta tid för att bensinen att komma fram.
Jag skulle tro att ditt problem med motorn är att den helt enkelt inte av någon anledning får tillräckligt med bensin för att kunna starta. Det kan vara att förgasaren inte är rätt justerad eller bestyckad med rätt huvudmunstycke. Det kan även bero på ett dåligt tändstift som är felaktigt eller gammalt och slitet.
Kymco super 9 AC
70 cc Airsal sport
originalrör urpluggad
Lättare v-vikter
Moppen har ju varit igång sen jag rengjorde förgasaren. Håller med om att den förmodligen inte får bensin. Men vad kan det bero på? Tändstiftet är nytt. Är ju inte världsbäst på att meka direkt, så vad finns det för inställningar på en förgasare förutom tomgångsskruven? Hittar inga mer skruvar på min iaf.